lv en
lv
lv en
lv

Būt elastīgiem pārmaiņu priekšā: “Civinity” grupas vadītājs Latvijā par biroja izvēli un pārmaiņām uzņēmuma darbībā

“Civinity” ir viena no lielākajām ēku uzturēšanas un inženiertehnisko risinājumu grupām Baltijā – 17 gadu laikā uzņēmums ir piedzīvojis ievērojamu izaugsmi un nu “Civinity” grupā ietilpst vairāk nekā 20 dažādu uzņēmumu ne tikai Latvijā un Lietuvā, bet arī Lielbritānijā. “Civinity” grupas vadītājs Latvijā Andrius Bakštonas pastāsta par uzņēmuma attīstības trajektoriju, namu apsaimniekošanas tendencēm pēdējo gadu laikā un to, kā Mūkusalas Biznesa Centra vadībai izdevies viņu pārsteigt.

 

10 miljoni kvadrātmetru

 

Kā stāsta “Civinity” grupas vadītājs Latvijā Andrius Bakštonas, uzņēmumu grupa, kuras pirmsākumi meklējami Lietuvā, pašlaik ir lielākā komercstruktūra dzīvojamo un komerciālo nekustamo īpašumu apkalpošanas jomā. Saviem klientiem “Civinity” nodrošina dzīvojamo un komerciālo nekustamo īpašumu uzturēšanas pilnu servisu, kā arī piedāvā inženiertehnisko sistēmu projektēšanu un apkalpošanu un ēku stāvokļa uzlabošanas – modernizācijas un renovācijas – pakalpojumus.

 

“Uzņēmums savu darbību uzsāka 2005. gadā. Vispirms darbību uzsākām Klaipēdā un attīstība patiesībā ir bijusi ļoti strauja – ik pēc diviem vai trim gadiem bija kādas jaunas izmaiņas. Tad sekoja Palanga, vēl pēc diviem gadiem – Viļņa, pēc tam Kauņa un Kretinga. Tas viss – laika periodā no 2005. līdz 2012. gadam,” stāsta Andrius Bakštonas. 2014. gadā “Civinity” savu darbību uzsāka Latvijā, iegādājoties uzņēmumu Jūrmalā un 2016. gadā – Rīgā. Pašlaik “Civinity” grupā ietilpst vairāk nekā 20 uzņēmumu. 2021. gadā darbība uzsākta arī Lielbritānijā.

 

“Pašlaik “Civinity” apkalpo vairāk nekā 10 miljonus kvadrātmetru. Ja runājam konkrēti par Latviju, tad tās ir aptuveni 640 dzīvojamās ēkas, vairāk nekā 100 komerciālo klientu – gan B2B (business to business), gan B2G (business to government) sektoros. Apkalpojam arī vairāk nekā 400 liftus,” stāsta uzņēmuma vadītājs, piebilstot, ka “Civinity” grupai kopumā šie skaitļi ir divas reizes lielāki. “Mūsu bizness ir diezgan līdzīgs gan Latvijā, gan Lietuvā, taču pašreiz Lietuvā ir vislielākais klientu apjoms,” viņš stāsta. “Latvijā klientu īpatsvars ir aptuveni šāds: 70% ir dzīvojamais fonds, bet 30% – komerciālais fonds, bet kopumā visā uzņēmumu grupā sadalījums starp abām kategorijām ir 50:50,” stāsta “Civinity” vadītājs Latvijā.

 

 

Ne tikai pievilcīga cena, bet arī kvalitatīvs serviss

 

Pēdējo divu laikā ēku uzturēšanas nozare ir piedzīvojusi dažādas izmaiņas: mainoties situācijai pasaulē, uzņēmumam nācies reaģēt ātri. “Ja skatāmies uz dzīvojamo sektoru, situācija ir bijusi stabila, taču, tā kā pandēmijas dēļ daudzi no mums pavada vairāk laika mājās, arī klienti ir kļuvuši prasīgāki. Ja vienmēr esmu mājās un vēroju, kas notiek, prasības pret kvalitāti palielinās. Taču cilvēki ir sapratuši, ka par ēkām ir jārūpējas – savlaicīgi jāiegulda nauda, jāveic modernizācija un uzlabojumi, pretējā gadījumā ēka zaudē savu energoefektivitāti un rodas papildu izdevumi,” stāsta Andrius Bakštonas.

 

“Komerciālajā sektorā situācija ir nedaudz citādāka, jo bija brīži, kad, piemēram, tirdzniecības centri savu darbību uz laiku pārtrauca un samazinājās nepieciešamo pakalpojumu apjoms. Piemēram, vairs nebija nepieciešami uzkopšanas darbi. Šajā nozarē bija ļoti biežas izmaiņas, un bija ātri jāreaģē – bija grūti kaut ko prognozēt,” viņš stāsta. “Bet, tā kā esam liels uzņēmums un Latvijā mums ir aptuveni 900 darbinieku, vienmēr varējām pārdalīt savus resursus. Kopumā  ir tā, ka laikā, kad komerciālajā fondā samazinājās darba apjoms, bija vērojams lielāks pieprasījums dzīvojamajā fondā,” par aizvadīto gadu tendencēm stāsta “Civinity” vadītājs Latvijā.

 

“Protams, ka mums ir nācies būt ļoti elastīgiem, jo klients joprojām sagaida labu servisu. Mēs vairāk skatāmies uz savu atbildību: mums ir ne tikai jāpiedāvā pievilcīga cena, bet arī jānodrošina kvalitatīvs serviss saviem klientiem un partneriem,” viņš stāsta.

 

 

Jaunas mājvietas meklējumi

 

Mūkusalas Biznesa Centra telpās “Civinity” atrodas salīdzinoši nesen – uzņēmums šeit ieradies vien 2020. gada decembrī. “Līdz tam mēs atradāmies pilsētas centrā – lielā, vecā ēkā. Izvēloties vietu, mēs galvenokārt vērtējām atrašanās vietu: tā kā mēs Rīgā apkalpojam daudz ēku, bija svarīgi, lai visiem darbiniekiem būtu ērti pārvietoties,” par jaunā biroja izvēli stāsta Andrius Bakštonas. “Mūsu administrācijā ir daudz darbinieku – vairāk nekā 100 cilvēku, un tāpēc uzmanīgi vērtējām, lai, mainot atrašanās vietu, mēs nezaudētu nevienu darbinieku. Darbinieki ir viena no svarīgākajām organizācijas vērtībām, ko esam iekļāvuši arī savā reglamentā,” viņš stāsta.

 

“Bija svarīgi, lai ēka, kurā mēs atrastos, būtu mūsdienīga, bijām izlēmuši par labu atvērtā tipa birojam, lai darbinieki viegli savā starpā varētu sazināties. Tāpat svarīga bija iespēja novietot automašīnu, kā arī kā arī noliktavas pieejamība, jo mums ir tehniskās un uzkopšanas nodaļas, kurās ir dažādi materiāli un ierīces, ko nepieciešams uzglabāt,” stāsta “Civinity” vadītājs Latvijā.

 

Izvēloties jaunas biroja telpas, gluži tāpat, kā izvēloties jaunu mājvietu sev pašam, svarīgi ir arī ņemt vērā ne tikai telpas, bet arī apkārtējo vidi. Un arī “Civinity” gadījums nav izņēmums. “Vietā, kur atradās iepriekšējais birojs, tuvākajā apkārtnē netrūka ne vietu, kur pusdienot, ne vietu, kur atpūsties, un bija svarīgi, lai tas viss būtu pieejams tuvākajā apkārtnē arī jaunajā vietā,” viņš stāsta. Kā skaidro Andrius Bakštonas, biroja izvēlē svarīgākais nebūt nav cena – svarīgi ir, lai uzņēmuma jaunā mājvieta atbilstu visām uzstādītajām prasībām, un MŪKU SALA ir bijusi vieta, kur tas viss pieejams vienuviet.

 

 

Efektivitāte jebkurā laikā

 

Tāpat kā daudzos citos uzņēmumos, birojs vairs nav vieta, kur darbinieki pavada lielāko daļu sava laika. Taču birojs vēl aizvien ir neatņemama uzņēmuma sastāvdaļa. “Pašlaik birojā regulāri ir aptuveni divas trešdaļas darbinieku, un šie darbinieki nomaina viens otru. Pašlaik mūsu darbinieki trīs dienas pavada birojā un divas dienas var strādāt no mājām. Bet principā visi darbinieki darba nedēļas gaitā ir atrodami birojā. Es nedomāju, ka mums ir tāda pozīcija, kur darbinieks birojā nav vajadzīgs: ir nepieciešams parakstīt līgumus, tikties ar klientiem un kolēģiem, partneriem,” stāsta Andrius Bakštonas.

 

“Pie mums birojā strādā aptuveni 100-120 cilvēku. Principā mums ir fiksētas darba vietas, bet ir arī vairākas zonas, kurp var doties ar savu datoru, un tur ir atrodams viss darbam nepieciešamais. Ja pie mums ierodas mūsu kolēģi no Lietuvas, tad viņi strādā tieši šajās zonās,” stāsta uzņēmuma vadītājs. Mūkusalas Biznesa Centrā atrodas divi “Civinity” biroji – galvenajā birojā atvērtā tipa zonā strādā lielākā daļa darbinieku un atrodas sanāksmju telpas un klientu apkalpošanas zona, savukārt atsevišķā birojā strādā tehniskie darbinieki, un tajā atsevišķa vieta atvēlēta arī noliktavas zonai.

 

“Vēlējāmies, lai darbiniekiem nebūtu nekādu šaubu par to, kāpēc mēs visu mainām – nopietni pievērsāmies ventilācijai, gaisa kondicionēšanai, apgaismojumam un pareizam darba vietu izvietojumam. Dažās vietās, kur ir lielāks troksnis, uzstādījām skaņu slāpējošas starpsienas,” stāsta Andrius Bakštonas. “Tas viss ir svarīgi darbiniekiem, jo tieši tad cilvēks var pilnvērtīgi strādāt un būt efektīvs jebkurā laikā. Mūkusalas Biznesa Centrā ir lieliski, ka ir iespēja katram pašam regulēt temperatūru un gaisa padevi, jo reizēm vēlāk ierodamies un vēlāk aizbraucam, un tas, ka to visu var ieprogrammēt katrai dienai, ir liels pluss,” viņš stāsta.

 

“Mūkusalas Biznesa Centrs no savas puses jau sāka gatavot telpas tiklīdz vienojāmies, ka mūsu birojs šeit atradīsies – man šķiet, ka mēs vēl pat nebijām parakstījuši līgumu, viņi bija ļoti ieinteresēti,” stāsta “Civinity” vadītājs Latvijā. “Pēc manas pieredzes vienmēr visu vajag pārbaudīt pašam, bet šinī gadījumā komanda pati virzījās uz priekšu – bija jūtama iniciatīva no administrācijas puses, ko, iespējams, es visas savas karjeras laikā novēroju pirmo reizi. Es vienmēr uzmanīgi vērtēju to, ar ko strādāt un veidot sadarbību, un te es redzu, ka šeit strādā cilvēki, kuriem ļoti patīk kārtība. Un ar šādiem cilvēkiem strādāt ir ļoti ērti,” saka Andrius Bakštonas.

 

 

Privātuma politika

Izmantotās sīkdatnes

__utma,__utmz,_icl_current_admin_language_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e,_icl_current_language, breeze_active_tab,gdprprivacy_bar, gdpr[allowed_cookies], ,gdpr[consent_types],wordpress_test_cookie