lv
lv
lv
lv

Mīlētākais zīmols ar visātrāko mobilo sakaru tīklu: TELE2 valdes priekšsēdētājs par tirgus tendencēm un uzņēmuma dzīvi MŪKU SALĀ

Daudzos gadījumos MŪKU SALĀ mītošie uzņēmumi ir savu nozaru līderi, un darbs līdzās šādiem uzņēmumiem iedvesmo produktīvam darbam arī apkārtējos. Viens no šādiem uzņēmumiem noteikti ir TELE2, kas ir ne tikai mobilā interneta ātruma līderis un privātpersonu izvēle Nr.1 tirgū, bet arī mīlētākais zīmols nozarē. Tāpēc droši var apgalvot, ka iepazīstināt ar šo mobilo pakalpojumu sniedzēju nav nepieciešams. Uzņēmums šeit atrodas jau aptuveni 17 gadus, un šajā laikā ir piedzīvojis ievērojamas izmaiņas ne tikai tirgus tendencēs, bet arī biroja dzīvē. Par to pastāsta TELE2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

 

Ātrākais internets un mākslīgais intelekts

 

Pēdējo gadu laikā kvalitatīviem mobilo pakalpojumu nozīme ir lielāka kā jebkad, un TELE2 ir uzņēmums, kam pielāgošanās jaunām tendencēm ir bijusi pašsaprotama – jau vairāk nekā 5 gadus TELE2 mobilo sakaru tīkls ir atzīts par ātrāko valstī. Kā stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs, no konkurentiem TELE2 atšķir tieši plašais pakalpojumu klāsts un to kvalitāte, kā arī patiesas rūpes par klientiem .“Mēs esam vienīgais tirgus spēlētājs, kuram ir lojalitātes programmas esošajiem klientiem. Mums patiešām ir svarīgi un mēs degam par to, lai klienti justos labi. Tas arī atspoguļojas dažādās aptaujas, piemēram, mēs esam mīlētākais zīmols nozarē,” viņš stāsta.

 

Kā stāsta uzņēmuma vadītājs, pēdējā laikā strauji ir pieaudzis pieprasījums pēc mobilo datu pakalpojumiem. “Latvijā ir vērojama tendence, ka daļa mājsaimniecību aizvieto fiksētos sakarus ar mobilo datu pieslēgumiem, un tas notiek jau vairākus gadus. Mobilais internets šobrīd ir vadošā tehnoloģija mājas interneta segmentā,” viņš stāsta. “Latvija ir viena no izdevīgākajām vietām Eiropā, kur šādus pakalpojumus lietot – šādu situāciju galvenokārt veido ļoti sīva konkurence mobilo sakaru tirgū, kā rezultātā mobilie operatori piedāvā īpaši labus nosacījumus pakalpojumiem. Otrkārt, Latvijas iedzīvotāji pret mobilo sakaru kvalitāti un veiktspēju ir ļoti prasīgi. Latvija tiešām izceļas ne tikai Eiropas, bet arī pasaules mērogā ar ievērojamu mobilo datu patēriņu uz vienu lietotāju.”

 

Augsta pakalpojumu sniegšanas kvalitāte nebeidzas tikai ar ātru mobilo internetu, bet arī dažādām sistēmām, kas atvieglo gan klientu, gan darbinieku ikdienu. “TELE2 bija viens no pirmajiem operatoriem Latvijā, kas sāka izmantot tā saucamos “čatbotus” un “robozvanus”, kas palīdzēja gan klientiem, gan darbiniekiem, kuri interesējas par darbu uzņēmumā vai mūsu sniegtajiem pakalpojumiem. Daļa TELE2 procesu ir automatizēti – lietojam arī dažādus mākslīgā interneta algoritmus datu analīzei, ja tas nepieciešams,” stāsta Valdis Vancovičs.

 

 

Bizness pārmaiņu laikā

 

Atbildot uz jautājumu, vai un kā šobrīd “Tele2” darbību ietekmē karš Ukrainā, Valdis Vancovičs atbild, ka mūsdienās mobilie sakari ir kļuvuši par vienu no cilvēku pamatvajadzībām un šajā laikā uzņēmums ļoti spilgti redz savu misiju – palīdzēt cilvēkiem sazināties, lai kur viņi atrastos. Tieši tādēļ “Tele2” arī aktīvi iesaistījies gan palīdzības sniegšanā bēgļiem, kas ieradušies no Ukrainas, gan arī Latvijas iedzīvotājiem, kuru radi un draugi dzīvo Ukrainā.

 

“Mēs “Tele2” klientiem nodrošinām bezmaksas zvanus uz Ukrainu, lai viņi varētu sazināties ar saviem tuviniekiem. Kā redzam, tas ir ļoti nepieciešams, jo zvanu ilgums ir palielinājies aptuveni 30 reizes. Tāpat esam atvēlējuši 10 000 SIM kartes ukraiņu bēgļiem Latvijā, kas ļauj bez maksas zvanīt un lietot mobilo internetu. Tas šobrīd ir mazākais, ko varam darīt, lai palīdzētu ukraiņiem,” saka Valdis Vancovičs.

 

 

Ja darīt, tad pamatīgi

 

Mūkusalas Biznesa Centrā TELE2 ieradās 2005. gadā un tagad, pēc pamatīgas biroja pārbūves, kas veikta pirms gandrīz trīs gadiem, darbinieki strādā Baltijas labākajā birojā – tā uzskata uzņēmuma valdes priekšsēdētājs. “Uzņēmums šeit jūtas ļoti labi. Šeit atrodas ne tikai mobilais operators TELE2, bet arī saistītie uzņēmumi, kas ir TELE2 grupā – Tele2 BSSC, kas ir Baltijas dalīto ārpakalpojumu  centrs, informāciju tehnoloģiju, tīklu un citu pakalpojumu centrs, un apkalpo TELE2 darbību trīs Baltijas valstīs, kā arī TELE2 IOT, kas cieši sadarbojas ar TELE2 Zviedrijā iekārtu interneta jomā. Kopumā biroju izmanto aptuveni 300 cilvēki, bet, protams, mums vēl ir daudzi citi darbinieki, kuri strādā klientu apkalpošanas centros visā Latvijā,” viņš stāsta.

 

Nesenā biroja pārveidošana bijusi nepieciešama, jo laika gaitā ievērojami mainījušies biroju standarti. “Ar sava biroja pārbūvi mēs TELE2 grupā bijām palikuši pēdējie. Arī darba tirgū vide un darba nosacījumi bija kļuvuši par nozīmīgu faktoru, lai varētu piesaistīt labus darbiniekus un veicinātu esošo darbinieku apmierinātību,” stāsta Valdis Vancovičs. “Pieņēmām lēmumu, ka, ja mēs to darām, tad pamatīgi. Nevis vienkārši pārkrāsojam sienas, bet kārtīgi visu pārdomājam un pārbūvējam. Tā rezultātā radās Latvijā pirmais well-being jeb “labsajūtas” birojs.”

 

Kopumā TELE2 biroja pārbūves darbi ilguši aptuveni gadu, un galvenā atšķirība jaunajā birojā ir nefiksēto darba vietu sistēma “Kādreiz katram darbiniekam bija sava fiksētā vieta, taču tagad darbinieki var izmantot jebkuru vietu birojā. Tā kā darbinieki nav piesaistīti konkrētām vietām, ir iespējams elastīgi plānot savu laiku, darboties kopā ar kolēģiem, ja tas ir nepieciešams, var strādāt individuāli klusumā. Tāpat esam izveidojuši vairākas sapulču telpas – gan lielākas, gan mazākas, jo faktiski visa mūsu darbība ir saistīta ar komunikāciju un sadarbību. Tāpēc strādāt ir kļuvis daudz ērtāk un patīkamāk,” viņš stāsta.

 

“Mūkusalas Biznesa Centrs ļoti aktīvi un visaugstākajā līmenī iesaistījās mūsu projektā. Praktiski arī Mūkusalas Biznesa Centrs uzņēmās daļu no šī darba un infrastruktūras pārbūves. Mūsu sadarbība ir bijusi brīnišķīga, un, domāju, ka tāda tā būs arī turpmāk. Pēdējos gados esam novērojuši, ka Mūkusalas Biznesa Centra teritorija, vide un apstākļi kļūst arvien ērtāki un darbam patīkamāki,” stāsta TELE2 valdes priekšsēdētājs.

 

 

Piederības sajūta un parocīga vide

 

Pārbaudījumu patiešām ir daudz, bet kā tas ir – vadīt liela mēroga uzņēmumu? Ar kādiem pārbaudījumiem TELE2 valdes priekšsēdētājam nākas saskarties savā darba ikdienā? “Pirmkārt, tā ir atbildība pret iesaistītajām pusēm, jo, vadot organizāciju, ir jāpanāk tas, lai priecīgi ir gan klienti, gan darbinieki, gan akcionāri – visām šīm trim pusēm ir jābūt apmierinātām, un tam ir pakārtoti daudzi jautājumi. Citiem vārdiem sakot, lai uzņēmums gūtu panākumus, ir nepieciešams virzīt daudz procesu vienlaicīgi,” stāsta Valdis Vancovičs.

 

Viens no veidiem, kā TELE2 parūpējies par savu darbinieku labbūtību, ir atbalsts mājas biroja iekārtošanā. Lai gan daļā gadījumu darbs no mājām bijis vien īstermiņa risinājums, kā saka uzņēmuma valdes priekšsēdētājs, svarīgākais ir ierobežojumu apstākļos nodrošināt ikvienam darbam pienācīgus apstākļus. “Katram darbiniekam ir iespēja ar uzņēmuma palīdzību sagādāt sev galdu, krēslu, lampu – elementāras lietas, kas nepieciešamas darba veikšanai mājas apstākļos. Un darbinieki to novērtē.”

 

Pieeja darbam birojos pēdējo divu gadu laikā ir mainījusies lielā daļā uzņēmumu, un “Tele2” nav izņēmums. Pašlaik, tāpat kā daudzos citos uzņēmumos, biroju neizmanto visi darbinieki, bet drīzumā jau plānota atgriešanās birojā, taču ne tādā formā kā pirms pandēmijas. Uzņēmums turpmāk plāno strādāt elastīgā režīmā, kad daļu laika darbinieki strādās birojā, bet daļu varēs strādāt attālināti.

 

Taču, kā stāsta Valdis Vancovičs, tas nebūt nenozīmē, ka biroja loma ir būtiski mainījusies. “Dzīve kļūst citādāka, bet birojs vēl joprojām ir vieta, kur rast piederības sajūtu uzņēmumam, vieta, kur satikt kolēģus. Tā noteikti būs vieta komandas darbam un socializēšanai. Tā ir parocīga un ērta vide, aprīkota ar visām korporatīvajām sistēmām, kur darbu var veikt efektīvi. Šīs funkcijas saglabājas par spīti pašreizējiem ierobežojumiem, un esmu pārliecināts, ka nākotnē birojs turpinās ieņemt savu nozīmīgo vietu “Tele2” darbinieku ikdienā.”

 

Privātuma politika

Izmantotās sīkdatnes

__utma,__utmz,_icl_current_admin_language_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e,_icl_current_language, breeze_active_tab,gdprprivacy_bar, gdpr[allowed_cookies], ,gdpr[consent_types],wordpress_test_cookie