lv
lv
lv
lv

Kafijas risinājumu celmlauži: Coffee Address ceļš uz jauno biroju un līderpozīcijām Baltijas tirgū 

Lielākā daļa cilvēku piekritīs, ka diena sākas ar kafiju. Tā ir uzticams produktivitātes avots jau vairākus gadu simtus, un jo īpaši to novērtē tieši biroju darbinieki. Mūkusalas Biznesa Centra teritorijas viens no jaunākajiem nomniekiem ir Coffee Address – uzņēmums, kas nodrošina kafijas risinājumus visdažādāko veidu uzņēmumiem un iestādēm – sākot ar degvielas uzpildes stacijām un birojiem, beidzot ar valsts iestādēm un bankām. Kas ir kafijas risinājumi? Kādas tendences pēdējā laikā vērojamas kafijas kultūrā? Un kā Coffee Address aizsāka savu sadarbību ar Mūkusalas Biznesa Centru? Par to visu pastāsta uzņēmuma Coffee Address izpilddirektors Krīvs Lode.

 

Coffee Address uzņēmuma pirmsākumi meklējami 1957. gadā, kad Šveicē dibināts uzņēmums Selecta. Savu pārstāvniecību Baltijas valstīs tas atvēra 1993. gadā, savukārt 2017. gadā BaltCap Private Equity Fund iegādājās 100% Selecta daļas visās trīs Baltijas valstīs un uzsāka savu darbību kā neatkarīgs uzņēmums – nu jau zem Coffee Address zīmola. Pašlaik uzņēmums ir kafijas risinājumu tirgus līderis gan katrā no Baltijas valstīm individuāli, gan visās trijās no tām kopā.

 

Kafijas risinājumi un celmlauža ceļš

 

“Coffee Address galvenokārt darbojas vairākos virzienos – starp tiem ir vendinga iekārtās pagatavojamās kafijas tirdzniecība un darbība komercsegmentā, tas ir, kafijas nodrošināšana degvielas uzpildes stacijām un veikalu ķēdēm, kur kafija tiek izmantota kā produkts, kuru pārdot tālāk saviem klientiem. Savukārt trešais virziens ir biroji, privātās iestādes un valsts institūcijas, kur kafijas piedāvājumi un risinājumi savam patēriņam ir nepieciešami darbiniekiem,” stāsta Krīvs Lode. Starp Coffee Address lielākajiem klientiem komercsegmentā ir atrodami tādi uzņēmumi kā Viada, Astarte-Nafta, Circle K un Maxima.

 

Ko tad īsti nozīmē “kafijas risinājumi”? Kā stāsta Coffee Address vadītājs, tas ir pilns kafijas nodrošināšanas cikls – sākot ar iekārtu pārdošanu vai iznomāšanu, turpinot ar šo iekārtu apkalpošanu, lai nodrošinātu to nepārtrauktu darbību, un beidzot ar pašu kafijas pupiņu nodrošināšanu. “Piedāvājam vairāku ražotāju kafiju, tajā skaitā zem Coffee Address privātās preču zīmes – šīs kafijas pupiņas grauzdē viens no lielākajiem kafijas grauzdētājiem Eiropā – Pelican Rouge, pēc īpaši mums radītām kafijas receptēm,” viņš stāsta. “Ir vēl viens mūsu privātais zīmols – Augusts – šīs kafijas pupiņas tiek pagatavotas grauzdētavā Kalve coffee, tepat Latvijā. Savukārt trešais zīmols, kuru mēs pārstāvam, ir Lavazza Expert līnija, kas ir īsta itāļu kafija,” turpina Krīvs Lode.

 

“Ja mēs paskatāmies, kas mūs atšķir no līdzīgiem uzņēmumiem, tad es ar pārliecību varu teikt, ka mēs esam uz inovācijām balstīts uzņēmums, bet tajā pašā laikā celmlauža ceļš ir tāds, ka, ja tu vēlies rast jaunus risinājumus, ir jāsaskaras ar zināmām grūtībām. Taču gala rezultātā mēs iegūstam gan efektīvāku darbu iekšēji organizācijā, gan apmierinātāku klientu ārpus organizācijas,” viņš stāsta.

 

 

Baltijas garšas īpatnības

 

Teju jebkuru jomu laiku pa laikam skar dažādas modes tendences, un arī kafijas kultūra nav izņēmums. Taču, kā stāsta Coffee Address vadītājs, jaunākie kafijas “trendi” ne vienmēr sakrīt ar klasiska kafijas baudītāja vēlmēm.  “Un līdzīgi ir arī ar kafiju – ir tāda, kas ir audzēta un ražota īpašos apstākļos, ir saražojama ierobežotā daudzumā, un to varētu salīdzināt ar labu un dārgu vīnu. Derēs vīnziņiem, taču plašāka publika dos priekšroku ierastajai garšai.” Savukārt kafijas dzērienos, kuriem tiek pievienots piens, arvien vairāk cilvēku izvēlas pienu bez laktozes vai alternatīvos pienus, kuri ražoti uz augu bāzes.

 

Protams, ka katram ir sava iecienītākā kafijas garša, un arī tas ir kaut kas tāds, kam Coffee Address pievērš lielu uzmanību. “Kādam patīk vairāk rūgtums, citam – skābenums. Un, ja skatāmies, ka Baltijas valstīs mums ir vienots sortiments, tad, piemēram, katrā valstī ir savas garšas priekšrocības. Igaunijā tas ir vairāk tāds skandināvu virziens, kur skābenums ņem virsroku. Lietuva ir vairāk izteikti rūgtās kafijas cienītāji, savukārt Latvija ir kaut kur pa vidu – skābeni rūgts ar šokolādes un riekstu garšas niansēm,” viņš stāsta, raksturojot Baltijas klientu īpatnības.

 

Taču ir tendence, kas gluži vairs par tendenci vairs nav saucama, un tā ir zaļā jeb ilgtspējas domāšana, kas pēc Krīva Lodes domām šeit ir uz palikšanu. “Esam ieviesuši iespēju iegādāties videi un pasaulei draudzīgā veidā radītu kafiju. Tā ir dārgāka, taču vairojas to klientu skaits, kuri ir gatavi samaksāt vairāk, lai gūtu to sajūtu, ka es esmu atbildīgs pret vidi arī dzerot savu kafiju,” viņš stāsta. “Būtiska nianse ir arī plastmasas aizliegums – ja vēl pirms dažiem gadiem vendingā lielā vairumā visur tika piedāvātas plastmasas krūzītes, plastmasas kociņi un vāciņi, un tā tālāk, tad tagad plastmasa kā iepakojums Eiropas Savienībā būtībā ir aizliegts. Latvijā, salīdzinot ar Skandināviju vai Rietumeiropu, mēs vienalga esam tādu zaļu asnu līmenī, bet tajā pašā laikā ar perspektīvu, ka šis virziens būs arvien svarīgāks. Īpaši tas ir novērojams tieši jaunu cilvēku, kas kļūst par mūsu klientiem, vidū. Viņiem tas ir svarīgi,” viņš stāsta.

 

 

Risināms ir pat logu trūkums

 

2020. gada beigās Coffee Address, pievienojot sev citu uzņēmumu, kļuva ievērojami lielāks, kas arī radīja nepieciešamību pēc jauna biroja. Pašlaik Coffee Address biroju, kur ir izvietota arī izstāžu zāle arī servisa centrs, izmanto vairāk nekā 30 darbinieku, un Mūkusalas Biznesa Centrā uzņēmuma jaunais birojs atrodas vien no 2021. gada augusta sākuma, taču pats Krīvs Lode darbu šeit uzsāka dažas nedēļas agrāk. “Man te tik ļoti patika, ka es pats personīgi biju pirmais darbinieks, kas šeit “ievācās”. Ir ļoti interesanti, ka Covid krīzes laikā dzirdu no uzņēmumiem, ka neesot skaidrs, kā darbiniekus aicināt atgriezties birojos – cilvēki ir pieraduši strādāt no mājām,” viņš stāsta. “Kopš esam šeit, man šādu problēmu nav. Darbinieki ļoti labprāt nāk uz jaunajām telpām, un es pat teiktu, ka ir jāpacenšas, lai noteiktu, ka šobrīd mēs nestrādāsim no biroja, ka ir jāstrādā no mājām. Jo vide šeit tiešām ir tāda, kas aicina nākt.”

 

Taču kā Coffee Address nonāca līdz Mūkusalas Biznesa Centram un kāda ir šī sadarbība? “Telpu izvēlē bija svarīgi, lai mēs būtu salīdzinoši netālu no centra, lai mēs būtu viegli pieejami gan klientiem, gan darbiniekiem. Jāatzīst, ka piedāvājums tirgū tām prasībām, kas bija mums, bija ļoti neliels. Par Mūkusalas Biznesa Centru biju dzirdējis jau iepriekš no citiem centra iemītniekiem, un atsauksmes bija tikai pozitīvas,” stāsta uzņēmuma vadītājs.

 

Telpas, kurās pašlaik atrodas Coffee Address birojs, reiz tikušas izmantotas kā mākslas galerija, tāpēc tās nācies krietni pielāgot uzņēmuma vajadzībām. “Mani ļoti uzrunāja augstie logi, ienākot iekšā – ļoti augsti griesti, plašuma sajūta. Taču, uzkāpjot otrajā stāvā, viss bija tumšs, nebija neviena loga, un arī telpu sadalījums neatbilda mūsu vajadzībām,” atceras Krīvs Lode. “Taču runājot ar Mūkusalas Biznesa Centra vadību, sapratu, ka nav nekā neiespējama – viņi mums apliecināja, ka logus var salikt un arī pārējās telpas var pārveidot tā, kā tas ir nepieciešams mums, un mēs tam patiešām noticējām.”

 

 

“Mums bija sava dizainere, kas bija izstrādājusi birojus arī Lietuvā un Igaunijā, kas nozīmēja, ka projekts bija samērā sarežģīts – Mūkusalas Biznesa Centrs bija kā tāds starpnieks – nepieciešams sakoordinēt visu ar mums kā pasūtītāju, pa vidu ir mūsu dizainere, un tad vēl ir būvnieki, kas to visu īsteno,” stāsta Krīvs Lode. “Taču komunicēt ar Mūkusalas Biznesa Centru bija ļoti viegli. Ne viss bija vienkārši, taču galvenais vadmotīvs bija tāds, ka risinājums ir jāatrod – nav tā, ka kaut ko nav iespējams izdarīt. Šajā sadarbībā tev visu laiku pretī ir partneris, kas ir patiešām orientēts uz risinājumu atrašanu,” par sadarbību stāsta Coffee Address vadītājs. “Protams, plāni vēl padsmit reizes mainījās, bet mēs salīdzinoši ātri sapratām, ka mēs varēsim īstenot savas ieceres un viss izdosies. Un te nu mēs esam.”

 

Galu galā Coffee Address biroja izbūves laikā telpas ir piedzīvojušas patiešām lielas pārvērtības. Mūkusalas Biznesa Centra plānojumu ar to, kur izvietot logus, lai katram kabinetam būtu ne tikai dabīgā dienasgaisma, bet arī patīkams skats, kā arī kopējo telpu sadalījumu zonās Krīvs Lode raksturo kā izaicinošu. “Tas ir īsts kopdarbs starp mūsu vēlmēm, dizaineri un Mūkusalas Biznesa Centru. Viņi ir patiešām lieliski komunikatori un vienmēr ir gatavi reaģēt uz klientu mainīgajām vēlmēm.”

 

× Chat with us?