lv
lv
lv
lv

Seši miljardi papīra lapu gadā: kā Copy Pro pārcietis pēdējo gadu pārbaudījumus?

Teju ikviens, kas pēdējo teju 20 gadu laikā ir studējis Rīgā, kaut reizi ir izmantojis Copy Pro kopētavas pakalpojumus, jo tieši šeit daudzu studentu diplomdarbi no sviedru un asaru avota kļūst par fiziski aptaustāmiem objektiem, kuri simbolizē nozīmīga dzīves posma beigas un pirmo soli ilgi lolotu mērķu sasniegšanā. Taču drukāšana, kopēšana un iesiešana nebūt nav vienīgie pakalpojumi, kurus šis uzņēmums sniedz. Copy Pro vadītāja Baiba Bērziņa atskatās uz gadu gaitā paveikto, pastāsta par pandēmijas laika pārbaudījumiem un to, kāpēc no divām uzņēmuma darbības vietām Rīgā par vienu no tām ir izvēlēts tieši Mūkusalas Biznesa Centrs.

 

Copy Pro ir uzņēmums, kas piedāvā dokumentu drukas, kopēšanas, iesiešanas un citus pakalpojumus, un darbojas no 2002. gada. Uzņēmuma filiāles atrodas arī Lietuvā, Viļņā, un Igaunijā, Tallinā, un savus pakalpojumi tiek nodrošināti arī korporatīvajiem klientiem. Atpazīstamākā no divām Copy Pro darbības vietām Rīgā atrodas Raiņa bulvārī, blakus Latvijas Universitātes galvenajai ēkai.

 

“Aizdrukāties” līdz Ņujorkai

 

Lai gan pašā Rīgas centrā, līdzās Latvijas Universitātes ēkai, atrodas vairākas kopētavas, Copy Pro galvenā panākumu atslēga ir atpazīstamība. “Ceļš uz šo atpazīstamību ir sācies ar Copy Pro atrašanās vietu, tad – pieaugot pakalpojumu klāstam, ar uzdrīkstēšanos strādāt diennakti, kā arī caur veiksmīgi pieņemtiem lēmumiem iepriekšējo krīžu laikā, kad mēs turpinājām strādāt kā ierasts, nesamazinot pakalpojumu klāstu un darba laiku. Līdz ar to varu teikt, ka atpazīstamību esam sev nodrošinājuši tieši ar pieejamību. Līdz Covid-19 laikam apmeklētāji varēja pie mums nākt jebkurā laikā un zināja, ka durvis būs atvērtas,” stāsta uzņēmuma vadītāja Baiba Bērziņa.

 

Uzņēmuma pakalpojumu klāsts patiešām ir plašs – Copy Pro nodrošina gan jau ierastos dokumentu pavairošanas un pēcapstrādes pakalpojumus, gan attīstās personalizētu produktu piedāvājumā, piemēram, personalizētu kalendāru, plānotāju, fotogrāfiju druka, T-kreklu apdrukas jomā un pat grāmatu restaurēšanā, dodot grāmatām ne tikai jaunus vākus, bet otro dzīvi.  Cilvēkiem gribas kaut ko vairāk par un ap sevi, tāpēc strādājam pie šādu pakalpojumu klāsta paplašināšanu,” stāsta Baiba Bērziņa. “Radīt jaunus pakalpojumus, ir izaicinājums, pašiem gribas kaut ko jaunu, tas ir radošs process un padara ikdienu krāsaināku. Stimuls ir arī esošā situācija valstī un ekonomikā kopumā – ir jādomā un jāvirzās uz priekšu.”

 

Copy Pro darbībā ir izteikta sezonalitāte. Līdz šim aizņemtākais laiks Copy Pro ir mācību procesu sākums un beigas, kad skolēni un studenti drukā savus darbus, un  svētku laiks – kā stāsta Baiba Bērziņa, pirms Ziemassvētkiem, Valentīndienas, Māmiņdienas utt. Copy Pro ir čakls palīgs dāvanu sarūpēšanā. “Tam ir arī sava priekšrocība, jo atvaļinājumos varam doties vasarā – tas mums ir brīvākais laiks gadā,” viņa stāsta.

 

 

Pēc diviem gadiem būs pagājušas jau divas desmitgades, kopš Copy Pro aktīvi apkalpo savus klientus, taču interesanti ir domāt ne tikai par nākotni, bet ar lepnumu atskatīties uz jau padarīto. Un skaitļi ir iespaidīgi. “Mums ir ļoti detalizēta uzskaite, tāpēc ir viegli sekot līdzi padarītajam. Pasākuma ietvaros, 2013. gadā bijām sarēķinājuši, ka ir izdrukāti apmēram 300 kilometri lielformāta rasējumu. Sanāk, ka  bijām “mērojuši” pusceļu līdz Ņujorkai. Ja nebūtu šī krīze, tad līdz Ņujorkai visticamāk jau būtu “tikuši un pietrūktu vien kāds tūkstotis kilometru,” viņa stāsta. “Visā Copy Pro pastāvēšanas laikā ir reģistrēti aptuveni četri ar pusi miljonu pirkumu, kas nozīmētu, ka katrs Latvijas iedzīvotājs vidēji pie mums ir pabijis vairākas reizes,” stāsta uzņēmuma vadītāja. 2019. gadā Latvijā augstāko izglītību ir ieguvuši aptuveni 12 tūkstoši absolventu, tad pēc cietajos vākos iesieto darbu skaita sanāk, ka  Copy Pro ir iesējis darbus apmēram 72% no tiem.

 

Telpu meklējumu veiksmes stāsts

 

Copy Pro klienti ir arī uzņēmumi, kuri pārstāv visdažādākās darbības jomas – celtniecības nozare, apmācību uzņēmumi, restorānu bizness, arhitekti. Bija laiks, kad vairāk kā tagad ikviens Rīgas iedzīvotājs zināja, ka tiltu šķērsošana un automašīnu novietošana Rīgas centrā var izvērsties par pamatīgām galvassāpēm. Tika pieņemts lēmums atvērt otru kopētavu otrpus Daugavas. Tā Copy Pro galu galā ir nonāca Mūkusalas Biznesa Centrā.

 

“Centrālajā atrašanās vietā Raiņa bulvārī ir ierobežotas iespējas automašīnu novietošanai, ir liela klientu plūsma, tāpēc sapratām, ka ir jāmeklē risinājums mūsu korporatīvajiem klientiem, lai viņiem būtu atvieglota piekļuve Copy Pro un saņemtu operatīvāku apkalpošanu – vieta, kur ērti atbraukt, ērti novietot auto, netraucētu klientu plūsma, un lai mēs viņiem varētu sniegt attiecīgu uzmanību.. Tāpēc mēs pieņēmām lēmumu, ka mums ir jāatrod vieta kopētavai Pārdaugavā,” stāsta uzņēmuma vadītāja. “Tā mēs nonācām līdz Mūkusalas Biznesa Centram, kura atrašanās vieta ir sevi attaisnojusi, un savu izvēli neesam nožēlojuši nevienu brīdi.” Copy Pro birojs šeit atrodas jau kopš 2005. gada.

 

Mūkusalas Biznesa Centra biroju izmanto arī Copy Pro administrācija, telpas dalot ar veikalu. “MBC teritorijas Copy Pro strādā režīmā no pirmdienas līdz piektdienai. Pārsvarā klientus apkalpo 2-3 darbinieki. Šī brīža situācijā, ņemot vērā apmeklētāju ierobežojumus uz m2, kad vienlaicīgi varam apkalpot tikai vienu klientu un līdz ar to krītas arī darba apjoms, klientus apkalpo tikai viens darbinieks. Neskatoties uz to kopētava reaģē operatīvi un komunikācija ar klientu ir daudz personīgāka,” par uzņēmuma darbu biznesa centrā stāsta Baiba Bērziņa.

 

“Mūkusalas Biznesa Centrā esam atradušies divās vietās. Katru reizi mums ir ļoti paveicies ar telpām. Tās ir bijušas mums  piemērotas, viegli pārveidojamas atbilstoši mums nepieciešamajam telpu plānojumam pa pakalpojumu grupām. Mūkusalas Biznesa Centra vadība vienmēr ir bijusi saprotoša un pretimnākoša, ir veiktas izmaiņas telpu plānojumā tieši mūsu vajadzībām,” viņa stāsta. “Telpas, kurās atrodamies tagad, faktiski ir iekārtojis Mūkusalas Biznesa Centrs, viss ir paveikts saskaņā ar mūsu vajadzībām un vēlmēm. Varbūt izklausās pārāk labi, bet mums ir bijusi un ir laba pieredze sadarbībā ar  MBC, kopējs risinājums vienmēr ir atrasts,” par sadarbību ar Mūkusalas Biznesa Centru stāsta uzņēmuma vadītāja.

 

 

Redzēt vismaz smaidošas acis

 

Pēdējie divi gadi ir ieviesuši nopietnas pārmaiņas vai atklājuši dažādas tendences teju katrā uzņēmumā, un arī Copy Pro nav izņēmums. Kā jau paredzams, ierobežojumiem ir bijusi sava ietekme. “Administratīvi, tehniski un no mūsu spējas, kapacitātes sniegt pakalpojumus izmaiņas neizjūtam. Mēs izjūtam ierobežojumus. Varam strādāt, darba kapacitāte un resursi to atļauj, klienti ir, cilvēki stāv ārā rindās pat aukstā laikā, bet mēs nevaram viņus apkalpot. Respektīvi, mēs nevaram paņemt ne darbu, ne naudu, ko citādi varētu un kas veido ekonomisko likumsakarību ķēdīti” stāsta uzņēmuma vadītāja.

 

Ņemot vērā, ka pandēmija ir ievērojami veicinājusi procesu digitalizāciju, rodas arī jautājums par to, vai darbs bezpapīra režīmā būtiski neietekmē Copy Pro darbību. Taču, kā stāsta Baiba Bērziņa, pagaidām nešķiet, ka šie procesi varētu negatīvi ietekmēt uzņēmuma darbību.

 

“Līdz Covid krīzei nebija iemesla domāt, ka papīra patēriņš būtiski varētu samazināties. Jā, mainījās tendences pakalpojumu grupu pieprasījumā, piemēram, materiāli tika mazāk kopēti, toties drukas apjomi auga. Protams, pēdējie divi gadi ieviesīs korekcijas– sekas būs redzamas vien pēc tam,” viņa stāsta. “Digitalizācijas process teorētiski papīra patēriņu, samazina – dokumentu iesniegšana digitālā formātā dara savu. Taču ir arī pētījumi, kas liecina, ka digitalizācija savā ziņā pat veicina drukas apjomus, jo cilvēkiem bieži ir vieglāk materiālus izdrukāt, nevis lasīt ekrānā. Bet, paskatoties kas notiek citās valstīs, tad redzu, ka kopētavas vēl aizvien pastāv un viss būs kārtībā arī ar mums,” stāsta Copy Pro vadītāja.

 

Protams, ne visas izmaiņas, kas ienākušas gan mūsu, gan dažādu uzņēmumu dzīvē pēdējo mēnešu gaitā, ir uz palikšanu. Taču kas, pēc Baibas Bērziņas domām saglabāsies arī turpmāk?

 

“Uz attālināto darbu mēs noteikti nepāriesim. To nepieļauj mūsu darba specifika. Man pašai patīk satikt cilvēkus, atnākt uz biroju, sasveicināties, komunicēt ar kolēģiem, klientiem un redzēt vismaz smaidošas acis virs sejas maskām. Kamēr būs pieprasījums, tikmēr arī būs Copy Pro. Būs izmaiņas, bet mēs augsim kopā ar tām.