Lai gan Somijas uzņēmums “Posti” savus pakalpojumus nodrošina lielākoties Somijas tirgū, jau kopš 2010. gada Latvijā darbojas “Posti Messaging” – IT profesionāļu komanda, kas nodrošina visdažādākos uzņēmumu grupas digitālos pakalpojumus. Par uzņēmuma vēsturi, tā darbību Latvijā, kā arī par IT nozares tendencēm un pārbaudījumiem pastāsta SIA “Posti Messaging” izpilddirektors Aleksejs Ančevskis.
Uzņēmums, kas pašlaik pazīstams kā “Posti”, var lepoties ar patiešām garu vēsturi, jo tas dibināts pirms aptuveni 400 gadiem Somijā kā pasta dienests. Laika gaitā pakalpojumu klāsts ir audzis, un, uzņēmumam paplašinoties, ir radusies nepieciešamība atvērt birojus arī ārpus Somijas. Latvijā “Posti Messaging” birojs atvērts 2010. gadā kā kompetenču centrs, kas no Rīgas nodrošina programmatūras izstrādes atbalstu un citus pakalpojumus grupas iekšienē, kā arī izstrādā visdažādākos produktus.
“Posti” grupa sastāv no vairākiem virzieniem, un “Posti Messaging” ir viens no tiem. “Posti” un tā grupā ietilpstošie uzņēmumi (kuru starpā ir arī Latvijas “Itella”) piedāvā gan klasiskos pasta pakalpojumus Somijas tirgū, tai skaitā vēstuļu un citu sūtījumu piegādi, gan arī piegādes ķēdes pārvaldības risinājumus, noliktavu, loģistikas un transporta pakalpojumus, kā arī piedāvā dažādus digitālos pakalpojumus un e-komercijas risinājumus,” stāsta Aleksejs Ančevskis. “Savukārt “Posti Messaging” lielākoties fokusējas uz datu apmaiņas, analīzes un tiešā mārketinga rīkiem. Liels uzsvars tiek likts uz pakalpojumiem, kas uzlabo mūsu klientu komunikāciju ar saviem partneriem un klientiem,” viņš stāsta.
“Tagad “Posti” ir viens no vadošajiem piegādes uzņēmumiem Ziemeļvalstīs, un ar izteiktām ambīcijām uz izaugsmi, t.sk. Baltijas valstīs. Visplašākais tīkla pārklājums ir Somijā, kur darbinieki ik dienas piegādā sūtījumus aptuveni trīs miljoniem mājsaimniecību un uzņēmumu. Viens no mūsu klientiem ir visiem pazīstamais Ziemassvētku vecītis, jo apkalpojam Ziemassvētku vecīša biroju, kas atrodas Rovaniemi pilsētā Somijā – nodrošinām vēstuļu un paku piegādi, arī e-komercijas risinājumus. Tāpēc droši varam teikt, ka esam Ziemassvētku vecīša oficiālais partneris,” stāsta “Posti Messaging” vadītājs.
Vienīgais “Posti” akcionārs ir Somijas valsts, kas ievērojami maina gan to, kā tiek veikta uzņēmuma darbība, gan to, kāda ir tā iekšējā kultūra. “Galvenokārt tā ir stabilitāte un Ziemeļvalstīm raksturīgā atvērtība. Tas ietekmē arī vērtības, uz kurām balstāmies – mēs uzticamies viens otram, cienām un palīdzam attīstīties gan viens otram, gan saviem klientiem. Mūsu apņemšanās ir nepārtraukti pilnveidot savu darbību un audzināt nākamo līderu paaudzi. Piemēram, sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti nodrošinām prakses vietas studentiem, jaunajiem un topošajiem speciālistiem. Tāpat jau ilgstoši atbalstām vietējās izstrādes ekspertu biedrības un konferences,” stāsta Aleksejs Ančevskis.
Ņemot vērā uzņēmuma sniegtos pakalpojumus, “Posti Messaging” darbinieki galvenokārt pārstāv IT nozari. Lai gan šīs nozares popularitāte arvien turpina augt, tā saskaras ar dažādiem izaicinājumiem, un speciālistu trūkums IT uzņēmumos ir viens no tiem. “Lai gan Latvijā esam neliels uzņēmums, mums ir ļoti jaudīgs un draudzīgs kolektīvs, un tas palīdz veiksmīgi piesaistīt jaunus kolēģus. Regulāri izvērtējam arī darbinieku apmierinātību, un tā ir vienmērīgi augsta – cenšoties radīt maksimāli ērtus un darbam piemērotus apstākļus, tiecamies būt labāks darba devējs, kas savukārt mums palīdz veiksmīgi piesaistīt nozares profesionāļus,” stāsta uzņēmuma vadītājs.
Pieprasījumu pēc IT nozares speciālistiem, jo sevišķi pēdējos dažos gados, ir veicinājusi arī uzņēmumu straujā pāreja uz pakalpojumu un procesu digitalizāciju. Tā kā “Posti Messaging” nodrošina arī e-komercijas risinājumus, uzņēmuma vadītājam ir skaidrs, ka šīs tendences savu uzvaras gājienu turpinās arī nākotnē. “Pēdējo gadu notikumi patiešām ir ietekmējuši cilvēku iepirkumu paradumus. Tas noteikti ietekmē arī šādu pakalpojumu attīstību, un šī tendence lielākā vai mazākā mērā tiks saglabāta. Protams, turpinām pilnveidot mūsu piedāvājumu, lai klientiem piedāvātu maksimāli kvalitatīvus pakalpojumus, kas mums ļaus veiksmīgi izcelties starp konkurentiem,” viņš stāsta.
Lai gan visplašāk “Posti” ir pārstāvēts Somijā, uzņēmums darbojas arī citās Skandināvijas valstīs, Baltijā un Polijā, un katrā no šīm valstīm uzsvars tiek likts uz citiem pakalpojumiem. “Produktu ziņā pakalpojumu klāsts, ko piedāvājam dažādās valstīs, ir diezgan atšķirīgs. Somijā vēsturiski produktu klāsts ir ļoti piesātināts. Zviedrijā un Norvēģijā ir ļoti liels uzsvars uz loģistikas un noliktavu pakalpojumiem, savukārt Baltijas valstīs ir izteikts uzsvars uz piegāžu risinājumu attīstību. Tie ir pakalpojumi, pie kuriem jau ikdienā esam pieraduši, piemēram, pakomātu tīkls un tā attīstība. Tas, ka sniedzam pakalpojumus visās šajās valstīs, ir vēl viens izaicinājums un apstāklis, kas veido interesantāku darba vidi, mūsu darbiniekiem strādājot starptautiskā vidē ar pasaules klases kolēģiem un pielietojot modernās tehnoloģijas savā ikdienā,” stāsta Aleksejs Ančevskis.
Mūkusalas Biznesa Centrā “Posti Messaging” atrodas jau kopš brīža, kad uzņēmums uzsācis savu darbu Latvijas tirgū – 2010. gadā. Lai gan Latvijā uzņēmumā strādā ap 40 darbinieku, ne visi izmanto biroju ikdienā. “Biroju izmanto neregulārs cilvēku skaits, un tas ir svārstīgs, atkarībā no dienas, cilvēku nepieciešamībām un situācijas projektos,” stāsta uzņēmuma vadītājs. “Arī pirms pandēmijas ievērojams skaits darbinieku izvēlējās strādāt attālināti, dažiem parādoties birojā vien pāris reizes gadā, uz kopīgiem pasākumiem. Cilvēki var brīvi izvēlēties, kad ir ērtāk strādāt mājās, un kad – atbraukt uz biroju, satikties ar kolēģiem, iespējams, izrunāt sarežģītāku projektu. Manuprāt, ir būtiski nodrošināt apstākļus ērtam un efektīvam darbam neatkarīgi no atrašanās vietas, vai tas būtu birojs, mājas vai šūpuļtīkls lauku mājā. Taču ir būtiski nodrošināt arī iespēju strādāt birojā.”
Viens no pārbaudījumiem, ar kuru nākas saskarties uzņēmumos, kur daļa darbinieku strādā attālināti, ir piederības sajūtas veicināšana, jo nereti ir situācijas, kad darbinieks savus kolēģus tā arī nekad nav saticis dzīvē, un arī “Posti Messaging” meklē risinājumus, kā šo kopības sajūtu veicināt. “Kolēģu iesaistīšana darbā un apmācības attālināti reizēm sniedz papildu sarežģījumus, taču cenšamies veidot darbu tā, lai visiem kolēģiem būtu vienlīdz kvalitatīvi apstākļi darbam un saziņai, neatkarīgi no atrašanās vietas, darbojoties pēc “remote-first” principa. Mūsu komandas lielākoties ir nelielas un draudzīgas, viena otru atbalstošas, kas noteikti veicina kvalitatīvāku apmācību procesu. Regulāri rīkojam nelielus izklaides pasākumus, kur kolēģiem, kuri darbu ir uzsākuši attālināti, ir iespēja iepazīties ar komandu. Un tas palīdz arī ikdienā,” viņš stāsta.
Laika gaitā uzņēmuma birojs ir piedzīvojis pārmaiņas, un, iekārtojot biroju, liela uzmanība ir pievērsta sadalījumam konkrētās zonās. “Šim nolūkam esam pielāgojuši telpas savām vajadzībām, piesaistot Mūkusalas Biznesa Centra ieteiktu dizaineri, kas deva praktiskus padomus un ieteikumus, kā birojā radīt maksimāli ērtu un omulīgu atmosfēru, un no darbinieku puses tas noteikti tiek novērtēts,” stāsta Aleksejs Ančevskis. “Manuprāt, vislielākā priekšrocība Mūkusalas Biznesa Centram ir ērti sasniedzama atrašanās vieta. Un, protams, apsaimniekotāja komandas atsaucība, uz ko vienmēr var paļauties,” viņš stāsta.
Tā kā MŪKU SALĀ līdzās “Posti Messaging” atrodas arī citi tirgus līderi no visdažādākajām nozarēm, arvien lielāka nozīme ir kopienai, kas veidojas, strādājot plecu pie pleca ar šādiem kaimiņiem, un to atzīst arī uzņēmuma vadītājs. “Tāpat nozīmīga ir iniciatīva kvartāla savienošanai ar Latvijas Universitātes Akadēmisko centru, kas gaidāma nākamgad. Skatoties uz ievērojamajiem uzlabojumiem, kas Mūkusalas Biznesa Centrā ir veikti pēdējo gadu laikā, ir skaidrs, ka apkārtne kļūs vēl aicinošāka. Tāpēc ar nepacietību lūkojamies, ko mums nesīs nākotne,” saka “Posti Messaging” vadītājs.
Nekautrēties būt tirgus līderim: ieskats “Caverion Latvija” darbā un izaugsmē
Komerciālo nekustamo īpašumu apsaimniekošanas uzņēmums “Caverion Latvija” Mūkusalas Biznesa Centrā atrodas jau teju 20 gadus – gandrīz tikpat ilgi, cik…
Lasīt vairākBūt elastīgiem pārmaiņu priekšā: “Civinity” grupas vadītājs Latvijā par biroja izvēli un pārmaiņām uzņēmuma darbībā
“Civinity” ir viena no lielākajām ēku uzturēšanas un inženiertehnisko risinājumu grupām Baltijā – 17 gadu laikā uzņēmums ir piedzīvojis ievērojamu…
Lasīt vairākBūvnieki ar dārznieka iemaņām: Landscape Construction vadītāja par jauna uzņēmuma radīšanu pandēmijas laikā un biroja nozīmi ikdienas darbā
Radīt uzņēmumu nebūt nav viegli, taču, ja līdzās ir spēcīga komanda un tuvinieku atbalsts, to ir iespējams izdarīt pat pandēmijas…
Lasīt vairākDivi miljoni dokumentu mēnesī: Unifiedpost vadītājs par biroja prasībām un digitalizācijas tendencēm Latvijā
Laiki, kad visi rēķini tika piestādīti tikai papīra formātā, ir beigušies, taču uzņēmumiem, kuriem katru mēnesi nākas piestādīt tūkstošiem rēķinu,…
Lasīt vairākMuckenholm, Mūkusala, MŪKU SALA – vieta ar bagātu vēsturi un tikpat bagātu nākotni
Kādam šī vieta ir vien Mūkusalas ielas apkārtne, cits to sauc īsāk – par Mūkusalu, bet citiem tā ir vien…
Lasīt vairākAltero.lv vadītājs Artūrs Kostins: kā 4 cilvēku jaunuzņēmums attīstījies līdz finanšu tehnoloģiju jomas līderim?
Finanšu salīdzināšanas platformas Altero.lv birojs Mūkusalas Biznesa Centrā atrodas jau kopš 2017. gada – gandrīz no pašiem uzņēmuma pirmsākumiem. Šajā…
Lasīt vairākMŪKU SALA © 2024