lv en
lv
lv en
lv

Panākumu atslēga veiksmīga zīmola radīšanai un pielāgošanās tirgus tendencēm – uzņēmuma Studio Moderna pieredze

Teju ikvienam Latvijas iedzīvotājam ir pazīstami tādi zīmoli kā Dormeo, TopShop un Delimano – šo zīmolu produktus esam neskaitāmas reizes redzējuši ne tikai televīzijas ekrānos, bet arī sociālajos medijos un tirdzniecības centru veikalos. Aiz šiem un vēl septiņiem dažādiem zīmoliem stāv viens uzņēmums – Studio Moderna, kura Latvijas birojs Mūkusalas Biznesa Centrā atrodas jau no pašiem pirmsākumiem. Par Studio Moderna panākumiem, mājīguma sajūtu un uzņēmuma attīstību pastāsta uzņēmuma izpilddirektore Baltijas tirgū Ērika Braukiliene.

 

No televīzijas līdz daudzkanālu platformai

 

Studio Moderna pirmsākumi meklējami pirms aptuveni 30 gadiem Slovēnijā. Uzņēmums savu darbību uzsāka ar tikai vienu zīmolu – muguras ārstēšanas un stājas korekcijas produktu Kosmodisk, kas patērētājiem tika izplatīts, izmantojot tikai vienu kanālu – televīziju. Pašlaik Studio Moderna grupa ir pārstāvēta vairāk nekā 30 valstīs visā pasaulē – ne tikai Centrāleiropā un Austrumeiropā, bet arī Lielbritānijā, ASV, Japānā un citviet pasaulē.

 

“Latvijā uzņēmums ienāca 2003. gadā, un tas galvenokārt koncentrējās uz produktu pārdošanu, izmantojot televīziju. Gadu gaitā esam izauguši par uzņēmumu, kura spēcīgākā puse ir daudzkanālu platformu pielietojums – tā ir ne tikai televīzija, bet e-komercija, telemārketings, mazumtirdzniecības veikali, un tamlīdzīgi,” stāsta Ērika Braukiliene. Kā stāsta uzņēmuma izpilddirektore, Studio Moderna panākumi ir saistīti ar trim galvenajiem faktoriem. “Pirmais pavisam noteikti ir mūsu lieliskās komandas, kas ir palīdzējušas nodrošināt izcilu klientu apkalpošanu visus šos gadus. Otrais ir mūsu daudzkanālu platforma, kas ir ļāvusi sasniegt plašu klientu loku un izveidot uzticīgu klientu bāzi. Un trešais faktors ir mūsu spēcīgie zīmoli, kas ir palīdzējuši tirgū iekarot reputāciju, kas saistīta ar kvalitāti un uzticamību,” viņa stāsta. “Kopumā Studio Moderna pieredze ir patiešām neticams ceļojums, un esam pateicīgi par mūsu partneru un klientu nemainīgo atbalstu.”

 

Kopumā Studio Moderna strādā vairāk nekā 4000 darbinieku 19 dažādās Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīs. “Tieši daudzveidīgu perspektīvu un prasmju kombinācija, ko mums sniedz Studio Moderna daudzveidīgās un multikulturālās komandas, ir tas, kas mums ir palīdzējis ieviest arvien jaunas inovācijas un augt kā uzņēmumam,” stāsta Ērika Braukiliene. Vēl viena šo dažādo komandu priekšrocība ir pielāgoties katras valsts patērētāju īpatnībām. “Lai gan atšķirības starp patērētājiem katrā valstī nav lielas, tādas vēl aizvien pastāv. Galvenokārt tas ir jautājums par kultūru, patērētāju vajadzībām un dažādu konkurentu un zīmolu klātbūtni atsevišķos tirgos, taču neatkarīgi no šīm atšķirībām mēs vienmēr ievērojam augstākos patērētāju tiesību un aizsardzības standartus un piedāvājam vislabāko kvalitāti,” viņa stāsta.

 

 

Aktualitāte patērētāju acīs

 

Tā vietā lai koncentrētos uz preču tirdzniecību konkrētos veikalos, jau no uzņēmuma pirmsākumiem svarīga loma ir bijusi tādiem tirdzniecības kanāliem kā televīzija, tādējādi kultivējot ideju par iepirkšanos no mājām vēl ilgi pirms pandēmijas, kad neskaitāmiem zīmoliem šāda pielāgošanās bija dzīvības vai bankrota jautājums. “Protams, pandēmijas laikā mūsu darbība bija lielā mērā vērsta uz iepirkšanos tiešsaistē, jo citi izplatīšanas kanāli bija būtiski ierobežoti. Taču mums ir arī spēcīgs mazumtirdzniecības veikalu tīkls, un tiem ir svarīga loma noteiktu preču pārdošanā.”

 

“Viens no piemēriem ir matraču tirdzniecība – tas ir viens no produktiem, kurus patērētāji vēl joprojām grib redzēt dzīvē un izmēģināt veikalā, pat par spīti tam, ka piedāvājam 100 nakšu izmēģinājuma periodu visiem mūsu klientiem. Taču pircēji tik un tā labprātāk nāk uz veikalu, jo pirms matrača iegādes vēlas to redzēt, aptaustīt un vispirms izmēģināt,” stāsta Ērika Braukiliene. “Liela loma ir arī mūsu sadarbības partneriem – Latvijā mēs sadarbojamies, piemēram, ar Maxima, Rimi un Aibe veikaliem. Un mēs redzam, ka, dinamiski apvienojot mazumtirdzniecības un tiešsaistes platformas, mēs varam labāk apkalpot savus klientus un sekot līdzi viņu pieredzei starp dažādiem saskares punktiem.”

 

Laikā pēc pandēmijas patērētāju iespējas ir palikušas tikai plašākas – iepirkšanās no mājām nav aizvietojusi klātienes pieredzi, taču tādiem uzņēmumiem kā Studio Moderna tas ir vēl lielāks impulss pastiprinātu uzmanību pievērst tirgus izmaiņu niansēm. “Mūsdienās ir ļoti svarīgi, lai mūsu zīmoli tiktu pārstāvēti visstraujāk augošajās un populārākajās sociālo mediju platformās, lai tiem būtu spēcīga e-komercijas klātbūtne kombinācijā ar labāko mazumtirdzniecības vietu pieredzi. Un, protams, pats svarīgākais ir saglabāt produktu aktualitāti mūsu patērētāju acīs,” viņa stāsta.

 

Šo aktualitāti klientu acīs uztur ne tikai zīmolu garantētā kvalitāte, bet arī dažādas inovācijas. “Piemēram, Dormeo zīmols vienmēr ir bijis novators un inovāciju atbalstītājs – šo produktu radīšanā tiek izmantotas tā brīža labākās tehnoloģijas, kas jau gadiem ilgi maina to, kāda ir cilvēku attieksme pret miegu, un tagad zīmols, kas reiz aizsākās ar vienu matraci, ir kļuvis par veiksmīgu starptautisku zīmolu, ko ir iecienījuši un iemīlējuši miljoniem cilvēku visā Eiropā,” stāsta Ērika Braukiliene.

 

 

Birojs kā otrās mājas

 

Studio Moderna Latvijas birojs Mūkusalas Biznesa Centrā atrodas jau kopš uzņēmuma ienākšanas Latvijā, un, kā stāsta uzņēmuma Baltijas tirgus izpilddirektore, viņa šo vietu uzskata par savām otrajām mājām. “Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc izvēlējāmies Mūkusalas Biznesa Centru kā savu bāzi, bija tā lieliskā atrašanās vieta – tā ir viegli pieejama no jebkura pilsētas punkta un netālu atrodas augstskolas – tas nodrošina mums lielisku pieeju gan potenciālajiem darbiniekiem, gan klientiem, turklāt piekļuve birojam ir ļoti ērta,” viņa stāsta. “Noteikti jāmin, ka Mūkusalas Biznesa Centrs piedāvā plašu un ļoti ērtu stāvvietu, kas mūsdienu pasaulē nav mazsvarīgi. Tas ļauj mūsu darbiniekiem novietot savus transportlīdzekļus bez jebkādiem apgrūtinājumiem – nav nekādas vajadzības tērēt savu laiku, meklējot piemērotu stāvvietu.”

 

“Pats galvenais – Mūkusalas Biznesa Centrs piedāvā augstākās klases telpas un pastāvīgu atbalstu, kas mūsu uzņēmējdarbībai ir ļoti būtiski. Mums tiek nodrošināts viss, kas nepieciešams, lai darbotos efektīvi un produktīvi, un tas mums tirgū sniedz vēl lielākas konkurētspējas priekšrocības. Kopumā mūsu ilggadējās attiecības ar Mūkusalas Biznesa Centru un tā sniegto atbalstu ir bijušas nenovērtējamas mūsu uzņēmuma panākumos. Tās patiešām ir kā otrās mājas, un par šo sadarbību esam ļoti pateicīgi,” stāsta Ērika Braukiliene.

Pēdējo gadu laikā arvien vairāk uzņēmumu ir pārskatījuši savu biroja kultūras kultivēšanas pieeju, un arī Studio Moderna nav izņēmums – pandēmijas ietekmē uzņēmuma vadība ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu par biroja telpas samazināšanu un pāreju uz attālinātā darba modeli, kas ļauj uzņēmumam ne tikai elastīgāk pieiet darba procesam, bet arī ietaupīt līdzekļus, vienlaikus saglabājot visas ar biroju saistītās priekšrocības.

 

“Mūsu birojs pašlaik kalpo kā neaizvietojama tikšanās vieta, kur komanda un klienti var sapulcēties, lai risinātu ar sadarbību saistītus jautājumus, ģenerēt jaunas idejas un koncentrēties uz komandas saliedēšanas aktivitātēm. Šī ir arī vieta, kur izvairīties no jebkādiem traucēkļiem, kas saistīti ar darbu no mājām, un darbiniekiem ir paredzēta vieta, kur koncentrēties uz saviem darba uzdevumiem,” viņa stāsta. “Tāpat mūsu birojs vēl joprojām ir ideāla vieta dažādu apmācību, semināru, prezentāciju un interaktīvu aktivitāšu rīkošanai. Šādi izmantojot savu biroju, mēs varam palielināt produktivitāti, radošumu un kultivēt inovācijas, vienlaikus saglabājot spēcīgu kopienas un sadarbības sajūtu,” viņa stāsta.

 

Kā stāsta Studio Moderna izpilddirektore Baltijas tirgū, liela nozīme ir arī Mūkusalas Biznesa Centra kaimiņu klātbūtnei. “Tas, ka atrodamies vienā biznesa centrā ar patiešām veiksmīgiem uzņēmumiem, sniedz iedvesmu un motivāciju mērķēt augstāk un tiekties pēc panākumiem arī mums – mēs varam mācīties no viņu pieredzes, panākumiem, neveiksmēm, un gūt neaizvietojamas zināšanas par to, kas mūsu nozarē patiešām darbojas,” nobeidz Ērika Braukiliene.

× Chat with us?