lv
lv
lv
lv

Ieskats komunikācijas aģentūras MATCH darbībā – satura mārketinga stratēģija kā pamats MŪKU SALAS zīmola un kopienas stiprināšanai

Uzņēmuma dibināšana pandēmijas laikā nenoliedzami var tikt uzskatīts par pārdrošu soli, taču tagad, trīs gadus vēlāk, aģentūras MATCH vadītāja Anita Pokrovska ir pārliecināta – straujās pārmaiņas uzņēmuma komandu ir tikai norūdījušas. Turklāt aģentūras panākumos nozīmīgu lomu ir spēlējusi arī MŪKU SALA – ne tikai kā vieta, bet arī kā nenovērtējams sadarbības partneris.

 

MATCH ir pilna cikla komunikācijas aģentūra, kas savu darbību uzsāka 2020. gadā, un saviem klientiem piedāvā mārketinga, reklāmas un komunikācijas risinājumus, kas sevī ietver dažādu stratēģiju izstrādi, satura radīšanu un digitālā mārketinga rīku atbalstu.

 

“Uzņēmuma kodols ir komanda – lielākā daļa MATCH darbinieku ir strādājuši kopā jau gandrīz desmit gadus. Pirms aģentūras atvēršanas ar vairākiem no saviem pašreizējiem kolēģiem esmu strādājusi kopā vēl divās citās darba vietās un visu šo gadu laikā esam sadarbojušies pie neskaitāmiem projektiem, tāpēc kopīga uzņēmuma atvēršana bija loģisks solis, jo vienkārši nevēlējāmies strādāt viens bez otra,” stāsta aģentūras MATCH vadītāja Anita Pokrovska. “Katrs no mums ir izcils speciālists savā nozarē – tirgus izpētē, stratēģiju un radošo koncepciju izstrādē, dizainā, tekstu radīšanā, kas mums ļauj sniegt ļoti plašu pakalpojumu klāstu,” viņa stāsta.

 

 

 

Nepareizie lēmumi, pareizie rezultāti

 

Jauna uzņēmuma radīšana, turklāt pandēmijas laikā, ir izrādījies pārbaudījumiem pilns process, taču, kā stāsta aģentūras vadītāja, šīs ugunskristības ir izrādījušās labs pamats turpmākai uzņēmuma darbībai. “Veidojot savu biznesu, mēs pieļāvām visas iespējamās kļūdas, taču tagad, atskatoties uz padarīto, es saprotu, ka visi šie nepareizie lēmumi ir noveduši pie pareizajiem rezultātiem,” viņa stāsta. “Pirmajā savas pastāvēšanas gadā, veidojām analīzes, izstrādājām koncepcijas un sūtījām priekšlikumus tiem zīmoliem un klientiem, kuri mums pašiem šķita interesanti. Protams, visbiežāk saņēmām paredzamas atbildes – “Mēs jau sadarbojamies ar citu aģentūru”, “Mēs neesam paredzējuši līdzekļus šādām idejām”, un liela daļa vienkārši baidījās uzticēties pavisam jaunai aģentūrai,” stāsta MATCH vadītāja. “Tas, kas mūs izglāba, ir mūsu neatlaidība – nepārtraukti cenšamies augt profesionāli, ieguldot savā izglītībā – analizējam labākos tirgus piemērus, izvirzām hipotēzes, pārbaudām tās un izdarām secinājumus – tas ir cikls, kas turpinās vēl aizvien,” stāsta Anita Pokrovska.

 

Pašlaik starp aģentūras MATCH klientiem ir gan B2B, gan B2C segmentu uzņēmumi – īpaši pieprasīts ir pakalpojumu komplekss uzņēmumiem, kas eksportē savas preces un pakalpojumus, un plāno paplašināt partneru, mazumtirgotāju un izplatītāju tīklu Eiropā un ASV. Tāpat pieprasīta ir komunikācijas un satura stratēģiju izstrāde un atbalsts zīmola un kopienas veidošanā – kā stāsta aģentūras vadītāja, šie pakalpojumi ir jo īpaši pieprasīti tiem uzņēmumiem, kuriem rūp iekšējā komunikācija – darbinieku piesaiste un noturēšana. “Vienmēr esam apzināti orientējušies nevis uz klientu skaitu, bet gan uz sniegtā produkta kvalitāti un hiperpersonalizētu pieeju katram klientam. Ticējām, ka labākā reklāma mūsu pakalpojumiem būs veiksmīgi projekti un apmierināti klienti, kas tā patiešām arī bija. Klienti sāka mūs ieteikt citiem – saviem sadarbības partneriem un paziņām, jo arvien biežāk saņēma jautājumus “Kas jums ir atbildīgs par mārketingu?”.

 

Pakalpojumu sniegšana klientiem nav vienīgais, ar ko nodarbojas aģentūras darbinieki – liela uzmanība tiek pievērsta arī jaunu speciālistu apmācīšanai. “Augot pašiem, esam sapratuši, ka nepieciešams domāt par nākotni, tāpēc aktīvi apmācām jauno mārketinga speciālistu paaudzi – daļa jauniešu paliek pie mums, daļu iesakām saviem partneriem, klientiem un draugiem,” stāsta MATCH vadītāja. “Šis process mums ir ļoti svarīgs, jo atceramies, kādi bijām mēs paši, tikai uzsākot darbu šajā nozarē, un saprotam, cik svarīgi ir ļaut jauniešiem pieļaut kļūdas drošā vidē, kur katra kļūda ir jauna iespēja savai izaugsmei,” viņa stāsta.

 

 

Birojs, kas izjauc rutīnu

 

MŪKU SALU par savām mājām aģentūra MATCH sauc jau no pašiem uzņēmuma pirmsākumiem. “Par uzņēmuma dzimšanas dienu uzskatām to dienu, kad pirmo reizi ienācām savā pirmajā birojā Dēļu ielā 4 – tā bija viena telpa ar pieciem galdiem un krēsliem un vienu logu – toreiz mēs vēl paši nezinājām, vai mums viss izdosies un vai ir vērts ieguldīties lielākā birojā,” stāsta uzņēmuma vadītāja. “Trīs gadu laikā, aģentūrai augot un darba vides tendencēm pastāvīgi mainoties, esam mainījuši biroja telpas jau četras reizes, un visi šie biroji ir atradušies Mūkusalas Biznesa Centra teritorijā. Varētu teikt, ka MŪKU SALA mūs ir pavadījusi visa ceļa garumā un ir atbalstījusi mūsu izaugsmi, jo katru reizi ir izdevies atrast pareizo risinājumu nepārtraukti mainīgajām vajadzībām un budžetam,” stāsta Anita Pokrovska.

 

Jau kopš aģentūras dibināšanas biroju kultūra ir piedzīvojusi neskaitāmas pārmaiņas – sākotnēji šķitis, ka pandēmijas sekas ir pārejošas, un dzīve atgriezīsies ierastajās sliedēs, taču laika gaitā tā sauktais hibrīdmodelis ir nostiprinājies kā jaunais standarts – un to atspoguļo arī aģentūras MATCH birojs. “Vērsāmies pie MŪKU SALAS administrācijas ar lūgumu atrast telpas, kas būtu piemērotas tieši mums, jo reizēm mēs dodamies uz biroju, bet reizēm izvēlamies strādāt no mājām. Reizēm mums ir nepieciešamas sapulču telpas, taču reizēm ieplānojam video zvanus. Galu rezultātā mūs atveda uz Dēļu ielu 5 – ēku, kurā atrodas Tele2 birojs, un kuras pēdējais stāvs ir atvēlēts mūsdienīgai kopstrādei, un uzreiz sapratām, ka tas ir tieši tas, kas nepieciešams. Tagad esam kaimiņi tādiem pašiem jaunuzņēmumiem kā mēs – IT speciālistiem, loģistikas uzņēmumiem, tirgotājiem,” stāsta Anita Pokrovska. “Katram uzņēmumam ir savs birojs, taču virtuve, sanāksmju telpa un konferenču zāle tiek izmantotas kā koplietošanas telpas, kas ir ideāla kombinācija,” viņa stāsta.

 

Kā stāsta uzņēmuma vadītāja, birojam ir svarīga loma ne tikai uzņēmuma saliedētības veicināšanā, bet arī jaunu ideju ģenerēšanā, kas mārketinga nozarē ir viena no svarīgākajām panākumu sastāvdaļām. “Neskatoties uz to, ka mēs varam strādāt pilnīgi attālināti, mūsu komanda bieži strādā no biroja, un tas kopējo atmosfēru ietekmē ļoti pozitīvi – komanda kļūst sinhronizētāka, efektīvāka, un kopējā darba dinamika izjauc rutīnu. Galu galā labākās idejas bieži vien rodas nenopietnu sarunu laikā, un birojs tam ir īstā vieta – rūpīgi ieplānotu video zvanu laikā tāpat vien papļāpāt ar kolēģiem izdodas ļoti reti,” stāsta Anita Pokrovska.

 

 

 

Profesionāļu kopiena ar vienotiem mērķiem

 

Aģentūru MATCH ar Mūkusalas Biznesa Centru saista ne tikai birojs – tieši MŪKU SALA bija viens no pirmajiem aģentūras klientiem, kas izlēma uzticēties pilnīgi jaunam uzņēmumam, un šī sadarbība laika gaitā ir kļuvusi tikai spēcīgāka. “Vispirms mēs kļuvām par MŪKU SALAS klientiem, un pēc tam MŪKU SALA kļuva arī par mūsu klientu. Mūs patīkami pārsteidza vadības pieeja un atvērtība pret jaunām idejām,” stāsta MATCH vadītāja. “Mēs sākām ar nelielu reklāmas kampaņu pandēmijas augstākajā punktā, un izveidojām video reklāmu sēriju par darbu no mājām. Kopš tā laika esam turpinājuši sadarbību, un MŪKU SALAS izaugsme ir projekts, ar ko mēs paši ļoti lepojamies,” stāsta Anita Pokrovska.

 

“Kad sākām darbu ar Mūkusalas Biznesa Centru, medijos šī vieta tika pieminēta reti, sociālie tīkli un citi komunikācijas kanāli bija salīdzinoši neaktīvi. Lai atrastu pareizo virzienu, vispirms veicām konkurentu un mērķauditoriju analīzi, un izstrādājām plašu komunikācijas stratēģiju – šis process mums ļāva padziļināti iepazīties ne tikai ar biznesa centra darbību, bet arī ar MŪKU SALAS iemītniekiem,” viņa stāsta. “Izpētes laikā novērojām, ka viens no biežākajiem iemesliem, kāpēc uzņēmumi par savām mājām izvēlas tieši MŪKU SALU, ir ne tikai attīstīta infrastruktūra un plašais telpu klāsts, bet arī tirgus līderu klātbūtne – šeit atrodas Tele2, Delfi, Bolt, Cognizant, Civinity, un citi savu nozaru līderi. Tas kļuva par galveno atskaites punktu komunikācijas stratēģijas izstrādē,” stāsta Anita Pokrovska.

 

Kā stāsta MATCH vadītāja, veiksmīgas stratēģijas izvēle var ievērojami ietekmēt klienta spēju sasniegt savus biznesa mērķus vai pat pārsniegt tos. “Arī MŪKU SALAS gadījumā mēs redzam, ka, palielinoties vietas un zīmola atpazīstamībai, pieaug ne tikai telpu aizpildījums, bet arī tiešo pieprasījumu skaits, tādējādi ļaujot izvairīties no starpniekiem komerciālo telpu iznomāšanā,” viņa stāsta. “Labs piemērs ir gaidāmā ZEISS BIROJU ēka, kuras aizpildījums sasniedza 85% robežu vēl krietnu laiku pirms būvniecības pabeigšanas.”

 

Daļai aģentūras MATCH darbinieku ir augstākā izglītība žurnālistikā – tas ir devis iespēju izveidot MŪKU SALU kā nišas mediju, kas sevī apvieno izklaidējošu saturu ar informatīviem materiāliem. Kā stāsta aģentūras vadītāja, MŪKU SALAS galvenā bagātība – teritorijā esošie uzņēmumi – ir elements, kas ļāvis īstenot sarežģītāku koncepciju, nekā ierastās maksas reklāmas. “Mēs sākām veidot daudzkanālu satura stratēģiju, kuras centrā ir kopiena. Viss sākās ar ekskursijām pa birojiem – galu galā ikvienam ir interesanti paskatīties, kā strādā Bolt un kā izskatās Delfi redakcija. Pēc tam, iepazīstoties ar dažādiem nomnieku uzņēmumu speciālistiem un profesionāļiem, sākām dalīties viņu atziņās un pieredzē,” viņa stāsta.

 

“Šīs stratēģijas rezultātā MŪKU SALA ir kaut kas vairāk par birojiem – tagad tā ir profesionāļu kopiena, kuru vieno ne tikai teritorija, bet arī kopīgas problēmas, mērķi un pārbaudījumi,” stāsta aģentūras MATCH vadītāja.

× Chat with us?