Izvēloties jaunu mājokli, mums galvā jau ir saraksts ar lietām, ko sagaidām no sava mitekļa – ērta atrašanās vieta, zemi komunālie maksājumi, labi kaimiņi un energoefektīva apsaimniekošana. Līdzīgi ir arī ar jūsu uzņēmuma biroju, taču šajā gadījumā svarīgi ir padomāt ne tikai pašam par savām vajadzībām, bet arī par pārējiem biroja darbiniekiem un tā apmeklētājiem. Esam apkopojuši sarakstu ar lietām, kas noteikti jāņem vērā, izvēloties jaunas biroja telpas.
Visvienkāršākais aspekts, kas vistiešākajā veidā ietekmē gan darbinieku, gan biroja darbinieku labsajūtu. Lielu lomu spēlē ne tikai tas, kurā pilsētas apkaimē atrodas biroju ēka – svarīga ir arī satiksmes organizācija, jo nereti nokļūt uz šķietami blakus esošu apkaimi no rītiem var paņemt ilgāku laiku, nekā aizbraukt līdz birojam, kas atrodas vairākas apkaimes tālāk.
Jāņem vērā, ka gan klientu, gan darbinieku pārvietošanās iespējas ir dažādas, tāpēc vislabākā izvēle būs birojs, kuram līdzās pieejama plaša autostāvvieta un sabiedriskā transporta pieturas. Papildu priekšrocība ir arī dažādu nomas transportlīdzekļu pieejamība (piemēram, skrejriteņi, velosipēdi, u.tml.).
Ar to, ka birojs atrodas tā lietotājiem ērtā attālumā ilgtermiņā varētu būt par maz – nepieciešams izvērtēt arī tuvākajās apkārtnes iespējas:
Tas, vai maksa par dažādiem pakalpojumiem, ir piemērota, ir ļoti subjektīvs viedoklis un var atšķirties, atkarībā no tā, ko no biroja sagaidāt. Galvenā mēraukla ir tirgus cena līdzīgos objektos, jo neviens nevēlētos pārmaksāt par to, kas citur pieejams lētāk. Liela nozīme ir cenas un piedāvājuma attiecībai – ja birojs atrodas pavisam jaunā ēkā, taču šajā vietā nav nodrošinātas nekādas citas ērtības un arī infrastruktūra nav pietiekami attīstīta, tad diez vai būs vērts maksāt divreiz vairāk.
Svarīgi ir pievērst uzmanību dažādām papildu izmaksām: komunālo pakalpojumu maksai gan vasarā, gan ziemā, maksa par autostāvvietu, u.tml.
Pirms izvēlēties biroju, jāņem vērā, ka var nākties iemaksāt depozītu, kas visbiežāk ir divu mēnešu nomas maksas apmērā.
Jebkurš uzņēmums laika gaitā piedzīvo pārmaiņas – darbinieku skaits ir svārstīgs, un jau pēc dažiem gadiem var izrādīties, ka esošajā birojā visiem darbiniekiem nav vietas. Vai, tieši otrādi – tas ir par lielu un var nākties meklēt mazākas telpas, lai samazinātu ikmēneša tēriņus. Visbiežākais ieteikums ir katram darbiniekam paredzēt vismaz 10 m2 platību.
Iespējas telpas pārveidot vai pielāgot savām vajadzībām ilgtermiņā var krietni atmaksāties, tāpēc nepieciešams padomāt par to, kāda veida telpas uzņēmumam varētu būt nepieciešamas – atpūtas telpas, sapulču zāles, noliktavas un dokumentu glabātuves. Tāpat izvēloties biroja iznomātājs piedāvā iespēju telpas paplašināt vai tās mainīt esošās teritorijas ietvaros, jo pārcelties uz citu ēkas stāvu vienmēr būs ērtāk, nekā pārcelties uz otru pilsētas galu.
Atbalsts sākas ar sīkumiem, kam ar laiku var izrādīties lielāka nozīme, nekā sākotnēji domāts:
Atbildes uz šiem jautājumiem ievērojami atvieglos ikdienu, uzsākot darbu jaunajā birojā.
Zaļajam kursam uzsākot savu uzvaras gājienu, arvien vairāk uzņēmumu pievērš uzmanību savai ietekmei uz apkārtējo vidi, kā rezultātā energoefektivitāte nenozīmē tikai mazākus rēķinus, bet arī konkrētu mērķu sasniegšanu.
Pievērsiet uzmanību tam, kā biroju ēka iegūst energoresursu:
Ja iznomātāja “zaļie” mērķi sakrīt ar jūsu uzņēmuma mērķiem, īstenot klimata mērķus nākotnē būs daudz vieglāk.
Tāpat kā jebkurā daudzdzīvokļu mājā, arī biroju centrā kaimiņi nav tikai cilvēki aiz sienas. Tas, ka līdzās atrodas plaši atpazīstami un veiksmīgi uzņēmumi nav tikai zīme, ka uzņēmuma potenciālā mājvieta ir prestiža – tā ir arī iespēja iegūt svarīgus sadarbības partnerus un klientus. Arī jūsu klientiem pēc apkārtējās vides veidojas priekšstats par uzņēmumu, tāpēc kaimiņu panākumiem var būt pozitīva ietekme arī uz jūsu biznesu.
Papildu priekšrocība ir attīstīta komūna, kurā iznomātājs īpaši veicina biroju centra iemītnieku savstarpējās attiecības.
Attiecības ar iznomātāju ir atslēga, kas jaunajā birojā var neizmērojami atvieglot ikdienas dzīvi, tāpēc komunikācijas ātrumam un iznomātāja atsaucībai ir lielāka nozīme, nekā varētu šķist no pirmā acu uzmetiena. Veiksmīgai sadarbībai noteikti ir vērts noskaidrot:
Ieskats DELFI birojā: krāsaini cilvēki pelēkās sienās, pandēmijas ietekme un darbinieku labsajūta
DELFI ir ne tikai vadošais ziņu portāls Latvijā – šī portāla apmeklējums ir kļuvis par rīta rituālu teju katram otrajam…
Lasīt vairākAltero.lv vadītājs Artūrs Kostins: kā 4 cilvēku jaunuzņēmums attīstījies līdz finanšu tehnoloģiju jomas līderim?
Finanšu salīdzināšanas platformas Altero.lv birojs Mūkusalas Biznesa Centrā atrodas jau kopš 2017. gada – gandrīz no pašiem uzņēmuma pirmsākumiem. Šajā…
Lasīt vairākMuckenholm, Mūkusala, MŪKU SALA – vieta ar bagātu vēsturi un tikpat bagātu nākotni
Kādam šī vieta ir vien Mūkusalas ielas apkārtne, cits to sauc īsāk – par Mūkusalu, bet citiem tā ir vien…
Lasīt vairākKafijas risinājumu celmlauži: Coffee Address ceļš uz jauno biroju un līderpozīcijām Baltijas tirgū
Lielākā daļa cilvēku piekritīs, ka diena sākas ar kafiju. Tā ir uzticams produktivitātes avots jau vairākus gadu simtus, un jo…
Lasīt vairākMīlētākais zīmols ar visātrāko mobilo sakaru tīklu: TELE2 valdes priekšsēdētājs par tirgus tendencēm un uzņēmuma dzīvi MŪKU SALĀ
Daudzos gadījumos MŪKU SALĀ mītošie uzņēmumi ir savu nozaru līderi, un darbs līdzās šādiem uzņēmumiem iedvesmo produktīvam darbam arī apkārtējos.…
Lasīt vairākIemācīt sabiedrībai šķirot. Pilsētvides Serviss valdes loceklis par atkritumu šķirošanas tendencēm un darbu līdzās nozaru grandiem
“Pilsētvides Serviss” kopā ar “Lautus” ir viens no trim uzņēmumiem, kas apsaimnieko Rīgas iedzīvotāju atkritumus, taču savus pakalpojumus tas nodrošina…
Lasīt vairākMŪKU SALA © 2024