lv
lv
lv
lv

Goldwork vadītāja Jana Jackovska par juvelierizstrādājumu traumām, speciālistu trūkumu nozarē un to, kā paveikt neiespējamo

Apritējis mēnesis, kopš  MŪKU SALA ir kļuvusi par vienu uzņēmumu bagātāka – kopienai pievienojies rotaslietu remontdarbu uzņēmums Goldwork. Pārtrūkusi ķēdīte vai neatbilstošs gredzena izmērs ir vienkāršākie darbi, ar ko ikdienā nākas saskarties. Goldwork servisa centra vadītāja Jana Jackovska atklāj gan rotu remonta izaicinājumus un pārsteidzošus faktus, gan sniedz ieskatu, kā Goldwork iejuties MŪKU SALAS birojā.

 

 

Dinamiska izaugsme un lieliskas atsauksmes

 

Uzņēmums Goldwork pastāv jau kopš 2019. gada, un pašlaik pieņem gan savus klientus, gan sniedz juvelierizstrādājumu uzņēmuma Grenardi Group, kurā ietilpst Given un Grenardi juvelierveikali, klientu garantijas un pēcgarantijas servisa apkalpošanu. Kā stāsta servisa centra vadītāja Jana Jackovska, ļoti liela nozīme uzņēmuma darbībā ir tieši klientu atsauksmēm – piecu gadu darbības laikā Goldwork ir apkalpojis 7715 klientu, bet, pieskaitot Grenardi un Given klientus, skaits ir divtik liels. Pašlaik par Goldwork darbu Google platformā ir atstāts jau vairāk nekā 1000 atsauksmju, padarot to par vadošo juvelierizstrādājumu remonta uzņēmumu Latvijā. Kā stāsta servisa centra vadītāja, parasti darbu izpildes termiņi ir ātri, bet gadās sarežģītāki uzdevumi, kas prasa dienu, divas vai pat nedēļu.

 

“Juvelierizstrādājumu servisu mēs varam dalīt divās apakšgrupās – pirmā ir tā saucamā “trauma” – saplīsusi ķēdīte, rokassprādze, akmentiņš izkritis no gredzena. Otrā apakšgrupa ir klienti, kuriem nepieciešams veikt izmaiņas rotās, piemēram, kad vīrietis vēlas sagādāt pārsteigumu dāmai, bet nav uzminējis pareizo gredzena izmēru,” viņa stāsta.  “Esam orientēti uz klientu un to, lai nekad neatteiktu. Taču, piemēram, bižutērijas remonts ne vienmēr ir iespējams, jo šajos gadījumos ir nepieciešami citi materiāli un iekārtas, taču arī šajos gadījumos cenšamies klientam neatteikt, ja tas ir Goldwork juvelieru spēkos!”

 

Gadās arī situācijas, kurās, atnesot uz remontu rotaslietu, klients saskaras ar nepatīkamu pārsteigumu. “Ne vienmēr klienta atnestā rotaslieta izrādās no īsta dārgmetāla. Tādi gadījumi ir, bet reti,” stāsta Jana Jackovska.

 

 

Svētku sekas un speciālistu trūkums

 

Lai gan pieprasījums pēc juvelierizstrādājumu remonta ir vērojams katru gadu, arī šajā nozarē vērojama noteikta sezonalitāte. “Darbu pieplūdumu izjūtam tieši vasarā un janvārī. Vasara ir kāzu laiks un nereti nākas piemērot gredzenu izmērus īsos termiņos, ko klienti ļoti novērtē. Turpretī janvāris ir decembra sekas. Gada beigās tiek uzdāvinātas skaistas Ziemassvētku dāvanas, un cilvēki nāk pie mums pielāgot izmērus. Ķēdīte par garu, vajag īsāku, tā nejauši saplīsusi, un tamlīdzīgi,” viņa stāsta.

 

“Ar nožēlu jāsaka, ka, lai gan juvelierizstrādājumu nozare ir skaista, es kā servisa centra vadītāja izjūtu speciālistu trūkumu. Diemžēl Latvijā nav skolu, kas māca juveliera arodu,” atzīst Goldwork servisa centra vadītāja. “Tagadējie juvelieri strādā jau daudzus gadus un jau ir cienījamā vecumā. Viņiem ir maz iespēju nodot savas iekrātās zināšanas nākamajai paaudzei. Mūsu centrā strādā 3 juvelieri ar ļoti lielu pieredzi un, iespējams, tieši tāpēc mēs esam viens no vadošajiem servisa centriem, ar ko ļoti lepojamies. Klientu atstātās atsauksmes ar sirsnīgiem vārdiem par Goldwork juvelieru paveikto darbu mums ir pats vērtīgākais dārgums – mūsu servisa centrs katru savu klientu ciena ar individuālu attieksmi un vienmēr atrod vispiemērotāko profesionālo risinājumu,” viņa stāsta.

 

“Nepārtraukti pilnveidojam juvelieru zināšanas. Šis darbs ir smags, līdz ar to cilvēkam ir jābūt ar ļoti lielu uzņēmību un vēlēšanos uzņemt zināšanas no meistariem. Ir jāpaiet ļoti ilgam laikam, lai saprastu, kāpēc tehnoloģija ir tieši tāda un ne citādāka. Te jābūt tiešām ļoti rūpīgam un pacietīgam,” stāsta Jana Jackovska.

 

 

Paveikt neiespējamo

 

Lai gan uzņēmuma pamatdarbība ir rotaslietu remonts, ir noteikti klienti, kuri veic individuālos pasūtījumus. “Mēs gan ar to vairāk “spēlējamies”, jo mūsu pamatdarbība ir remonts. Taču tad, ja uzņemamies kādu interesantu projektu un piekrītam izveidot rotaslietu pēc klienta skices, mūsu politika neparedz, ka klientam pašam būtu jāmeklē akmeņi un jāpērk “kaķis maisā”. Mēs uzklausām klienta vēlmes un mums ir sadarbības partneri, no kuriem iepērkam akmeņus – gan parastos cirkonus, gan dārgakmeņus un pusdārgakmeņus,” viņa stāsta. “Pirms kaut ko sākam darīt, mēs klientu aicinām pie sevis, dodam izvēles iespējas, lai viņam būtu vieglāk saprast, tieši kādu akmeni izvēlēties. Piemēram, smaragdam ir dažādas tonalitātes, tas var būt gaišāks, tumšāks, duļķaināks, spīdīgāks. No izvēles atkarīgs arī cenu aprēķins un mums ir svarīgi, lai cilvēks, samaksājot naudu, saņemtu to, ko sākotnēji vēlējies. Esam orientēti uz to, lai klients no mums aizietu apmierināts,” saka Jana Jackovska.

 

Jebkuras rotaslietas remonts sevī ietver lielāku vai mazāku risku, kas nereti jāuzņemas pašam servisa centram. “Ir bijis  gadījums, kad kungs uzdāvinājis dāmai ļoti dārgu zīmola gredzenu 70 tūkstošu eiro vērtībā. Tas bija platīna gredzens ar lielu centrālo briljantu un  bagešveidīgiem briljantu stiprinājumiem sānos. Diemžēl gredzens dāmai bija  par lielu, un viņai tā bija liela traģēdija. Pāris vērsās pie ražotāja ar lūgumu veikt izmēra korekciju, taču ražotājs viņiem atteica. Ņemot vērā Google atsauksmes, viņi vērsās pie mums, un uz savu risku uzņēmāmies šo gredzenu koriģēt. Rīgā nav daudz juvelieru, kuri strādā ar platīnu un it sevišķi ar tādas grupas izstrādājumiem, kur iestrādāti lieli briljanti. Mums bija jāpielāgo riņķa forma, kas nozīmē papildus spriegumu uz gredzena sānu daļām. Katram briljantam ir lūzuma punkts, kuru sasniedzot, tas var sašķīst sīkos gabaliņos. Tas bija milzīgs risks. Procesa gaitā bija dažas lietas, kuras nebijām paredzējuši, bet, pateicoties juveliera zināšanām un prasmēm, mēs uzdevumu spējām izpildīt,” viņa stāsta. “Tā ir tā sauktā krievu rulete, jo, pieņemot izstrādājumu, nekad nevar zināt, kas ir šajā dārgmetālā – tajā var būt gan poras, gan mikroplaisas.”

 

“Uzskatām, ka riska uzņemšanās ir tā vērta – kad redzam sajūsmu un prieka dzirksti klienta acīs par paveikto un uzticēto, saprotam, ka esam īstajā vietā un darām pareizo darbu – izprotam katras rotas tehnoloģisko specifikāciju, panākot klientam vēlamo rezultātu, un tas ir pats galvenais. Ko nevar citi, spēj Goldwork,” ar lepnumu stāsta servisa centra vadītāja.

 

Darbs līdzās sadarbības partneriem

 

Goldwork kolektīvā ir 7 cilvēki – 3 klientu konsultanti, 3 juvelieri un servisa centra vadītāja. Birojā ir 2 aktīvās klientu apkalpošanas vietas, ar iespēju, uzņēmumam attīstoties,  pievienot vēl vienu vietu. Tehniskais personāls ir nodalīts atsevišķi un atrodas otrajā stāvā, lai darbinieki netraucētu viens otram, tā kā juveliera darba laikā svarīga ir spēja koncentrēties. Savukārt sarunās ar klientiem ir svarīgi, lai netraucētu tehnoloģiskais process, kas notiek otrajā stāvā.

 

Rotaslietām ir liela vērtība ne tikai naudas izteiksmē, bet arī sentimentālā ziņā, tāpēc ir ļoti svarīgi pievērst uzmanību arī drošības pasākumiem. “Mums ir visaugstākie drošības standarti un rotas, kas tiek nodotas mums, ir labā gādībā un drošās rokās,” saka Jana.

 

 

Līdz šim Goldwork birojs ir atradies netālu no tirdzniecības centra “Spice”, taču, attīstoties un augot, telpas kļuvušas par mazu. “Mums bija nepieciešamas plašākas telpas, jo ir daudz tālejošu plānu. Šeit ir ļoti ērta atrašanās vieta un klients bez maksas var atstāt auto tieši pie servisa centra durvīm,” atzīst Jana.  “Klientu apkalpošanas telpa ir sadalīta vairākās zonās. Divas ir tieši klientu apkalpošanas zonas un īpaša Goldowork zona – Spring Light sveču stends, par kuru mēs ar godu stāstām arī saviem klientiem. Tajā ir sojas vaska sveces,  kuras gatavo  uzņēmuma Grenardi vadītāja Alīna Spriņģe. Sveces ir specifiskas ar savu ļoti individuālo dizainu un, tuvojoties svētkiem un īpašiem gadījumiem, mūsu klienti labprāt tās iegādājas,” stāsta servisa vadītāja.

 

“Liels paldies jāsaka Mūkusalas Biznesa Centra valdes priekšsēdētājai Ivetai Bahmanei, kā arī tehniskajam direktoram Artūram Čakstem un viņa fantastiskajai komandai, kuri iekārtoja šīs telpas atbilstoši mūsu nozares specifikai un drošības prasībām. Šeit ienākot, mēs saņēmām visu, kas nepieciešams. Mēs šeit jutāmies gaidīti. Ienācām skaistās telpās, par ko mums ir liels prieks un mēs pirmo reizi sastopamies ar tādu atsaucību no vadības puses, un mēs to izjūtam ik dienu! Ja mums kaut kas ir nepieciešams, kāds vienmēr ir klāt un steidz palīgā. Saprotam, ka esam izdarījuši pareizo izvēli, jo, atrodoties šeit, mēs pilnīgi noteikti esam drošās rokās,” viņa stāsta.

 

“Mēs jau esam iepazinušies ar saviem kaimiņiem un es izjūtu to, ka šeit ikvienam ir vēlme izpalīdzēt. Atrodoties šajā vietā, viņiem ir kaut kas tāds, kā nav mums, un otrādi. Mēs esam vienmēr gatavi sadarboties un kopīgi meklēt labākos risinājumus!”

× Chat with us?