lv
lv
lv
lv

Darbs savā ritmā un laikā: Mūkusalas Biznesa Centra vadītāja par komandas efektivitātes stiprināšanu

Komandas darbs ir vairāk nekā tikai konkrēti definētas lomas un pienākumi – tā ir spēja uzņemties atbildību gan par ikdienas pienākumiem, gan pārbaudījumiem, kas jebkurā darbā ir neizbēgami. Neskatoties uz salīdzinoši nelielo darbinieku skaitu, Mūkusalas Biznesa Centra komanda ir spējusi izveidot vienu no mūsdienīgākajiem biznesa kvartāliem Rīgā, kas vienuviet pulcē tūkstošiem dažādu nozaru profesionāļu. Par to, kā šis darbs izskatās no iekšienes un kā atrast pareizo balansu komandas veidošanā un stiprināšanā, stāsta Mūkusalas Biznesa Centra valdes priekšsēdētāja Iveta Bahmane.

 

Būt atbildīgiem par visu

 

Mūkusalas Biznesa Centra komanda sastāv no 13 cilvēkiem, taču, atšķirībā no paša skaitļa, šo komandu par neveiksmīgu nosaukt būtu grūti – pēdējo gadu laikā biznesa centra attīstība ir uzņēmusi straujus apgriezienus un biroja telpu aizpildījums ir sasniedzis visaugstāko atzīmi Mūkusalas Biznesa Centra pastāvēšanas laikā. Vienlaicīgi apkalpot vairāk nekā 100 uzņēmumus un savu nozaru līderus nav viegli – katram nomniekam ir savas vajadzības, un ik dienu rodas neparedzētas situācijas, uz kurām nepieciešams reaģēt ne tikai ātri, bet arī precīzi. Un tieši šādā darba dinamikā veiksmīgai komandas izveidei un sadarbībai ir kritiska loma.

 

 

 

 

Kā stāsta Mūkusalas Biznesa Centra valdes priekšsēdētāja Iveta Bahmane, tā saukto “veterānu” kolektīvā ir daudz. Tā, piemēram, Mūkusalas Biznesa Centra administratīvā vadītāja Ramona Možeiko šeit strādā jau trīspadsmito gadu, turklāt komandā ir arī elektriķis, kura stāžs biroja centrā ir jau 20 gadi – kopš paša uzņēmuma dibināšanas. “Patiesībā jāsaka, ka puse komandas šeit vismaz 10 gadus. Es pati sevi pieskaitu pie jaunajiem darbiniekiem, jo es uzņēmumā strādāju sesto gadu,” stāsta Iveta Bahmane. “Ir divi pavisam jauni darbinieki, kuri komandai pievienojās tikai šovasar – tehniskais direktors un klientu atbalsta koordinatore.” viņa stāsta.

 

Mūkusalas Biznesa Centra vadītājas pieredze ietver arī darbu lielos uzņēmumos – gan SEB bankā, gan TET, taču, par spīti Mūkusalas Biznesa Centra lielajai platībai un nomnieku skaitam, salīdzinoši nelielais kolektīvs paredz atšķirīgu darba dinamiku. “Mūsu darbinieki tiek mācīti darīt visu un būt atbildīgi par visu. Kad esi mazā kolektīvā, tu zini, par ko tu esi atbildīgs, un tu nevari teikt, ka kaut ko nedarīsi – lai procesi virzītos uz priekšu, ir jāiesaistās visur. Arī es pati varu darīt visu – piedalīties talkā, reģistrēt dokumentus, un pavisam noteikti nenostādu sevi augstākās pozīcijās, jo, manuprāt, tā darbojas komanda,” viņa stāsta. “Atšķirībā no lielajiem uzņēmumiem, mums nav striktu departamentu, kuros ir stingras atbildības robežas. Ja uzņēmumā zvana kopējais telefons, ikvienam no mums ir jāprot atbildēt uz visiem klientu jautājumiem.”

 

 

 

 

Strādāt ar vieglumu

 

Tā kā ikvienam komandas darbiniekam ir jāspēj veikt ļoti plašs uzdevumu spektrs, turklāt ik dienas nākas sastapties ar arvien jauniem pārbaudījumiem, izdegšana un komandas saliedēšana ir labbūtības elementi, kuriem Iveta Bahmane pievērš ļoti lielu uzmanību. 

 

“Tam, kā novērst darbinieku izdegšanu, mums ir divas metodes. Pirmā – mēs nekādā gadījumā darbiniekus nedzenam. Tieši otrādi – viss notiek savā ritmā, savā laikā. Protams, ir smagākas un vieglākas problēmas, bet mēs pret to visu izturamies saprotoši. Var būt dienas, kad sakrīt daudz servisa pieteikumu – vienam ir jātīra paklājs, citam – jānes mēbeles, un tas viss var nonākt viena cilvēka rokās, bet noteikti nekādā gadījumā nedzenam visu izdarīt uzreiz – ļaujam cilvēkam pašam noteikt savus laikus un darbu prioritātes,” viņa stāsta. “Otrā metode ir problēmu risināšana ar humoru un vieglumu. Nav neatrisināmu problēmu. Mūsu iekšējais humors jau ir tāds, ka mēs vairs nesakām vārdu “problēma” – tā kļuva par “problēmiņu”. Pēc tam  nonācām pie vārda “izaicinājums” un tagad tas viss ir kļuvis par “niansēm”. Caur šādu prizmu uz notikumiem skatīties ir daudz vieglāk. Tas pats attiecas uz jebkādiem citiem darbiem, kas jārisina – strādājam ar vieglumu un ejam uz priekšu.”

 

 

Par spīti tam, ka Mūkusalas Biznesa Centra komanda ir salīdzinoši neliela un ikdienā krustojas arī darba pienākumi, cieša ikdienas sadarbība nekādā gadījumā neaizstāj saliedēšanas pasākumus. “Tas ir veids, kā veidot personiskāku piesaisti cilvēkiem. Mēs visi esam bijuši kopīgos ceļojumos – šopavasar bijām Vācijā, Vīsbādenē -, esam spēlējuši golfu, kroketu. Iznomājām atsevišķu ložu hokeja spēlei. Šajos pasākumos es varu pievērst cilvēkam uzmanību, parunāt, izrunāt jautājumus, kas nav saistīti ar darbu – par to kā bērni aug, un tamlīdzīgi. Ikdienā var pietrūkt laika individuālai pieejai, un es uzskatu, ka tas ir ļoti vajadzīgs,” stāsta Iveta Bahmane. “Man ir svarīgi justies kā daļai no komandas. Reiz mēs braucām ar jahtu, un, lai arī neesam burātāji, mūsu jahtas kapteinis – Mūkusalas Biznesa Centra līdzīpašnieks Klāvs Vasks – parādīja, kas jādara ar burām, un tad, kad sadarbojāmies, bija īsta komandas sajūta. Komanda ir jāstiprina nepārtraukti,” viņa stāsta. 

 

 

Saskatīt pašam sevi

 

Mūkusalas Biznesa Centra darbs ir kā labi ieeļļots mehānisms – kā jebkurā uzņēmumā, neatņemama darba sastāvdaļa ir gan iknedēļas, gan ikmēneša sapulces, kurās ikvienam ir iespēja izteikt gan savus komentārus, gan kritiku par darba procesu – kā stāsta Iveta Bahmane, šāda pieeja palīdz risināt darba ikdienas problēmas (vai, iespējams, jāsaka – “nianses”). Taču tas, kā šādā saliedētā komandā ievest jaunus darbiniekus, nekādā gadījumā neesot “eksakta zinātne”. 

 

“To, vai cilvēks iederēsies komandā, lielā mērā diktē intuīcija. Man ļoti svarīga ir cilvēka enerģija. Pēdējie divi cilvēki, kurus uzņēmām Mūkusalas Biznesa Centra komandā, mani uzrunāja tieši degsmi, ar kādu viņi stāstīja par savu iepriekšējo darbu, to, ko viņi vēlētos sasniegt, un par savām vērtībām. Mani tas uzrunāja, un es sajutu, ka viņu enerģija iederēsies mūsu kolektīvā,” stāsta Iveta Bahmane. “Mana intuīcija apstiprinājās, un tagad varu teikt, ka viņi ir izcili darbinieki. Protams, ir jāskatās, kādas ir cilvēka pamatvērtības. Piemēram, cilvēkam, kuram ir hobiji, kuros jāiegulda daudz naudas, darīs visu, lai šis hobijs varētu tikt realizēts. Bet ir cilvēki, kuru vērtība ir ģimene – un tieši šī vērtība ir tā, kas liecina, ka cilvēks varētu ļoti labi iederēties starp mūsu darbiniekiem,” viņa stāsta.

 

 

 

 

Lai gan bieži vien tiek runāts par darbinieku attieksmes atšķirībām starp dažādām paaudzēm, kā stāsta Mūkusalas Biznesa Centra vadītāja, viņa šādu atšķirību savā ikdienā nav novērojusi, jo uzņēmuma komanda ir būvēta, balstoties uz vienotām pamatvērtībām. “Mūsu komandā ir dažādu vecumu un tautību cilvēki. Iespējams, ka tā ir tikai veiksme un sagadīšanās, taču es viņos neredzu atšķirību. Pats galvenais ir strādātgriba un skats uz darbu caur ģimenisko prizmu, lai šis cilvēks būtu patiešām centīgs, ar mērķi veikt daudz darba tieši savas ģimenes labā. Mums ir izdevies savienot cilvēkus pēc viņu vērtībām un skatījuma uz dzīvi, un tas atspoguļojas arī viņu darbā,” viņa stāsta. 

 

Iveta Bahmane ir pārliecināta, ka, lai atrastu savu vadības stilu un uzlabotu savu pieeju kā vadītājam, svarīga ir gan pieredze, gan spēja saskatīt pašam sevi. “Strādājot un mācoties, šīs prasmes sakrājas, bet neviens nav ideāls – varbūt pareizā attieksme ir papētīt pašam sevi, nemelot sev un atrast tieši savas nepilnības,” viņa saka. “Ir jāmācās no labajiem piemēriem, kas ir mums visapkārt. Labam vadītājam ir jāpierāda, ka viņš ir gatavs darīt pilnīgi visu, jo tā arī ir iespējams pierādīt, ka viņam patiešām rūp tas, ko uzņēmums dara,” viņa noslēdz.

× Chat with us?