Jebkurā biznesa centrā, kurā ik dienas uzturas un strādā simtiem cilvēku, nevar iztikt bez vietas, kurp doties gardās pusdienās. Šo nepieciešamību risina pusdienu restorāns “Delicio”, kurš nu jau devīto gadu aizvada MŪKU SALĀ, gādājot par gardiem un daudzveidīgiem ēdieniem darba dienas vidum. “Delicio” atbildīgā menedžere Signija Juška sniedz ieskatu nozares izaicinājumos, kā arī dalās pieredzē par dzīvi MŪKU SALĀ un inovatīviem risinājumiem ikdienā.
“Delicio” dibināts pirms 20 gadiem un šobrīd restorāni darbojas piecās vietās Rīgā, tai skaitā MŪKU SALĀ, piedāvājot plašu pusdienu ēdienu klāstu dažādām gaumēm. MŪKU SALĀ esošais restorāns lepojas ar mājīgu iekārtojumu, kur pusdienotāji dīvānos var sasēsties arī kuplākā pulkā, kā arī ar raitu apkalpošanu, par spīti lielajam apmeklētāju skaitam “karstajās” stundās.
Daudzveidīga ēdienkarte un ilgtspējīga pārtikas aprite
Ēdienkartes piedāvājums ir gana plašs, lai apmierināts būtu ikviens klients. “Pamatā ir daudz dažādu gaļas ēdienu, plaša piedevu un salātu izvēle. Ir arī veģetārie un vegānie ēdieni. Par ēdienkartes saturu gādā šefpavārs un pavāri, nodrošinot dažādību un gana lielu izvēli,” pastāsta Signija.
“Karstajā” laikā, kas ir no plkst. 11:30 – 13:30, tiek apkalpoti vismaz 180 klienti. Signija Juška uzsver, ka dienā kopumā tie varētu būt ap 400 – 450 klientu. “ Pieprasītākās dienas ir otrdienas, trešdienas, ceturtdienas. Pirmdienās, piektdienās klientu ir mazāk. Piektdienās visi laikam grib ātrāk mājās,” viņa smejas. Lai gan rindas mēdz būt garas, apkalpošana ir ātra un klienti ir ļoti pacietīgi.
Populārākie ēdieni un sadarbība ar pastāvīgajiem klientiem
No “Delicio” ēdienkartes ar popularitāti īpaši izceļas 5 ēdieni – vistas fileja parmezānā, medotais cālis, kotletes, kā arī siera medaljoni, kas ir veģetārs ēdiens ar brūkleņu mērci. No desertiem iecienītākais ir putukrējums ar ķiršu mērci. “Daudzi ēdieni ir pagatavoti tā, lai tos varētu baudīt arī klienti ar alerģijām,” uzsver Signija, piebilstot, ka ar vegāniskiem ēdieniem gan ir mazliet grūtāk, jo tie nav tik pieprasīti. Tomēr arī vegāni var atrast sev ko piemērotu no ēdienkartes.
Darbs ēdināšanas nozarē nozīmē komunikācijas prasmi, savaldību un humora izjūtu. Kā piebilst Signija Juška: “Klienti ir dažādi, bet mums – paši labākie! Lai gan reizēm jūtama pilnmēness ietekme, ko pamanām un par ko smejamies savā starpā, ēšanas paradumus tas neietekmē.”
Lai gan “Delicio” kolektīvā strādā vien seši darbinieki – 2 pavāri, 2 klientu apkalpošanas darbinieki un 2 cilvēki, kas rūpējas par kārtību – ar lielo klientu plūsmu kolektīvs tiek galā lieliski. Pavāru darba diena sākas jau septiņos no rīta. Signija arī atklāj: “Esam laika gaitā ievērojuši klientu īpašās vēlmes – kāds vēlas sojas mērci, kas nav atsevišķi ēdienkartē, vai, piemēram, kāds noteikti sagaida desertu vai burkānu sulu. Ļoti labi pazīstam savus pastāvīgos klientus un cenšamies piedāvāt tieši to, kas viņiem patīk!”
Liels pārmaiņu laiks restorānam, līdzīgi kā vairumam ēdināšanas uzņēmumu, ir bijis Covid laiks, kad ļoti spēcīgi tika ietekmēti biznesa centri un ikdiena kopumā – darbinieki lielākoties sāka strādāt no mājām. Taču tagad, kad arvien biežāk uzņēmumi izmanto hibrīda modeli, vismaz kādu dienu nedēļā darbinieki atrodas birojā, kas nozīmē, ka viņiem nepieciešams šajās dienās pusdienot tādās vietās kā “Delicio”.
Klientu plūsmu noteikti ir ietekmējis arī jaunais gājēju tiltiņš – tieši līdzās Mūkusalas Biznesa Centram atrodas Latvijas Universitātes Zinātņu centrs, kurā ir divas ēdnīcas. Lai gan tās lielākoties izmanto studenti, MŪKU SALAS iemītnieki mēdz doties pusdienot arī tur. “Bet klienti atgriežas! Pat ja viņi aizgājuši kur citur, tomēr atgriežas un mums ir prieks viņus atkal satikt!” atzīst Signija Juška.
Tehnoloģijas un kopiena – jaunas iespējas MŪKU SALĀ
“Delicio” var lepoties ar jaunu porciju svēršanas un cenas aprēķina sistēmu. Katrs šķīvis ir apdrukāts ar QR kodu, un klients var izvēlēties, ko un cik daudz apēst, uzreiz redzot arī gala cenu. “Tas ir ērts risinājums, kas paātrina apkalpošanu. Plānojam ieviest kastītes līdzņemšanai, kas arī būs ar QR kodu, un ir vairākkārt lietojamas. Sākotnēji sistēma radīja mulsumu, bet nu jau klienti ir pieraduši,” saka “Delicio” atbildīgā menedžere.
Lepnums ir ne tikai QR koda ieviešanas fakts, bet arī tas, ka citur pasaulē tāda neesot. Sistēmas ieviesējs un “Delicio” restorānu menedžeris Raivis Feldmanis paskaidro:” Viss tika izstrādāts no nulles. Tehniskā ieviešana bija izaicinoša un arī tagad gadās pa kādai ķibelei. Sākotnēji klientos valdīja skepse. Šāda sistēma samazina pārtikas pārpalikumus, jo katrs pats izvēlas porcijas lielumu. Fiksētas cenas ēdiena porcijai vairs nav, taču vislielākais ieguvums ir ātrāka apkalpošana!”
Liela daļa MŪKU SALAS kopienas uzņēmumu kaut reizi ir izmantojuši “Delicio” kā ēdinātāju saviem pasākumiem un, kā atzīst Signija, tas veicinājis kopības sajūtu ar “kaimiņiem”: ”Tas ir jauki, ka viņi izvēlas mūs. Ēdiena sagatavošana pasākumiem un svētkiem notiek galvenajā cehā, kur tas tiek glīti iepakots – uz šķīvjiem vai kastītēs, atkarībā no vajadzības. Pamatā tiek gatavotas aukstās jeb tā sauktās pirkstiņuzkodas.”Par dzīvi MŪKU SALĀ Signija Juška stāsta: “Biznesa centra administrācija ir lieliska – ja rodas problēma, viņi reaģē nekavējoties un cenšas pēc iespējas ātrāk atrisināt. Mums vienmēr prieks viņus satikt!” Kā vienu no pozitīvajiem aspektiem viņa uzsver iespēju pārrunāt problēmjautājumus un pieejamību ne tikai e-pastu sarakstēs.
Pusdienu restorāns “Delico” mīļi gaida katru, kurš vēlas gardi un sātīgi paēst darba dienas vidū tepat, pie savējiem! Ikviens tiks sagaidīts ar smaidu un varēs pārliecināties par jaunā tehniskā ieviesuma efektivitāti – rinda var šķist gara, bet katrs noteikti tiek pie kārotā īsā laikā!
MŪKU SALA © 2025